Raport Zintegrowany 2021

Model biznesowy i model tworzenia wartości

  • 102-15
  • E-P3

Grupa Kapitałowa BNP Paribas Bank Polska prowadzi swoją działalność w oparciu o segmenty operacyjne (w % podano udział linii biznesowej w wyniku z działalności bankowej Grupy, NBI, za 12 miesięcy 2021 r.):

  • Bankowość Detaliczna i Biznesowa – obsługuje Klientów indywidualnych – w tym Klientów bankowości prywatnej (Wealth Management), i Klientów biznesowych – w tym mikroprzedsiębiorstwa. Największy udział w NBI – 49,7%,
  • Bankowość Korporacyjna – oferuje bogaty zakres usług finansowych dla dużych i średnich przedsiębiorstw, jednostek samorządu terytorialnego i podmiotów, które należą do międzynarodowych grup kapitałowych. Udział w NBI – 24,1%,
  • Bankowość Małych i Średnich Przedsiębiorstw – obsługuje Klientów agro i non-agro. Udział w NBI – 9,4%,
  • Bankowość Korporacyjna i Instytucjonalna (CIB) – wspiera sprzedaż produktów Grupy polskim przedsiębiorstwom i obsługuje Klientów strategicznych. Udział w NBI – 6,1%,
  • Pozostała działalność bankowa to działalność Pionu Zarządzania Aktywami i Pasywami oraz Corporate Center. Udział w NBI – 10,7%.

Wprowadzamy pozytywną bankowość w życie naszych Klientów, odpowiadając na ich potrzeby finansowe i ułatwiając im realizację ich celów. Działamy w sposób prosty, przemyślany i bezpieczny, dbając o społeczeństwo i środowisko.

Żyjemy w zmieniającym się świecie. Dlatego tak ważne jest dla nas, aby zabezpieczać potrzeby finansowe i wprowadzać innowacyjne rozwiązania. Wspieramy Klientów w zrównoważonym rozwoju. Dbamy o rozwój zawodowy i zaangażowanie pracowników. Generujemy wzrost wartości dla akcjonariuszy i korzyści dla gospodarki, środowiska oraz lokalnych społeczności.

Fundamenty działalności Grupy BNP Paribas Bank Polska S.A.

  • 102-16
  • G-P2

Kompletność oferty

Oferujemy Klientom różnorodne produkty i usługi finansowe, które świadczy Bank i spółki Grupy. Jesteśmy blisko naszych Klientów. Świadczymy usługi w sieci oddziałów bankowych, stale rozwijamy i dostosowujemy nasze placówki do ich potrzeb. Nasze produkty kredytowe dostępne są również w punktach sklepów partnerskich i wybranych sieciach dealerów samochodów. Aby sprostać wyzwaniom technologicznym, stale rozwijamy nasze produkty i cyfrowe kanały obsługi: bankowość mobilną i online, nowe formy komunikacji.

Dostępność oferty

Dążymy do tego, aby każdemu Klientowi zapewnić dostęp do bankowości na równym poziomie. W tym celu ulepszamy nasze produkty i wprowadzamy udogodnienia w naszych oddziałach. Dzięki tym udogodnieniom zapewniamy dostęp do bankowości osobom z niepełnosprawnościami, seniorom i osobom z grup zagrożonych wykluczeniem.

Odpowiedzialne zarządzanie ryzykiem

Naszym celem jest dostarczanie najwyższej jakości usług naszym Klientom. Ostrożne zarządzanie rynkiem i kultura Compliance, czyli kultura zgodności z przepisami, to filary naszej działalności biznesowej. Wdrożyliśmy i stosujemy procedury, dzięki którym zarządzamy ryzykiem. Jednym z kluczowych elementów tego systemu jest zarządzanie ryzykiem ESG, w tym ryzykiem klimatycznym.

Wsparcie Klienta w zrównoważonej transformacji

Długoterminowe wspieranie zrównoważonego rozwoju gospodarki oraz budowanie trwałych relacji z Klientami i pozostałymi interesariuszami Banku to kluczowy wymiar naszej odpowiedzialności. Oferujemy produkty i usługi dopasowane do zmieniających się potrzeb naszych Klientów, jednocześnie odpowiadając na wyzwania globalne oraz uwarunkowania rynku lokalnego.

Wyniki wyszukiwania