Raport Zintegrowany 2021

Komunikacja z pracownikami

Komunikacja z naszymi pracownikami opiera się na uczciwości, szacunku oraz postępowaniu w zgodzie ze standardami etycznymi. To również promowanie i wzmacnianie wartości, którymi kierujemy się na co dzień.

  • 103-1
  • 103-2
  • 103-3
  • 102-42
  • 102-43
  • 102-44

Dbamy o przepływ informacji wewnątrz Banku. Wytyczne dotyczące komunikacji dostępne są dla wszystkich pracowników w wewnętrznym intranecie – Echonecie. Standardy dotyczące komunikacji z pracownikami Banku określone są m.in. w Kodeksie postępowania Grupy BNP Paribas, Strategii Banku Fast Forward oraz Strategii Komunikacji Wewnętrznej.

Priorytety w komunikacji z pracownikami:

  • Tworzenie prostych i zrozumiałych komunikatów
  • Transparentne komunikowanie szczególnie trudnych tematów
  • Stosowanie zasady, mówiącej o tym, że pracownicy o wszystkim dowiadują się jako pierwsi
  • Komunikacja nastawiona na dialog
  • Odpowiedzialne podejście do rozwoju i zaangażowania pracowników

Główne kanały komunikacji wewnętrznej:

  • Echonet – czyli nasz Intranet
  • Mailing
  • Newsletter Hello (co czwartek)
  • Tapety
  • Wygaszacze
  • Pop-up’y
  • Materiały wideo
  • Podcasty
  • Ankiety
  • Webinary
  • Town hall (również on-line)
  • Ekrany w centralach
  • Magazyn Bonjour (miesięcznik w postaci strony responsywnej)
  • Lunche z prezesem Przemkiem Gdańskim
  • Spotkania z członkami Zarządu dla wszystkich pracowników
  • Działania off-line (np. dedykowane treści w centali oraz oddziałach, mural w centrali na Kasprzaka)
  • Konkursy

Badanie satysfakcji pracowników

Tworzymy środowisko pracy, w którym wspieramy rozwój zawodowy i zaangażowanie pracowników. Cenimy sobie ich opinie, dlatego co kwartał przeprowadzamy badanie Pulse Check. Pytamy w nim pracowników o ich zdanie i śledzimy zmiany zachodzące w Banku. Wyniki analizują menadżerowie, HR Biznes Partnerzy i Zarząd. Dzięki temu, że przeprowadzamy takie badanie kilka razy w roku, szybciej reagujemy na zmiany i wdrażamy nowe aktywności.

W 2021 r. przeprowadziliśmy cztery takie badania. W ostatnim, listopadowym badaniu wzięło udział 68% pracowników. Pracownicy najlepiej ocenili kwestie, które dotyczyły przełożonych. 91% respondentów wyraziło zadowolenie, że pracodawcy zapewniają im autonomię, która pozwala na lepsze wykonywanie pracy. 87% wyraziło zadowolenie, że uzyskali wsparcie swojego pracodawcy. Aspektem do poprawy wśród monitorowanych kwestii było postrzeganie zmian zachodzących w Banku (najniższy odsetek zadowolonych – 53%).

Wyniki wyszukiwania