>170 000
osób wzięło udział we wszystkich szkoleniach ogółem
Nasz program działań rozwojowych wspiera realizację strategii biznesowej. Działania obejmują programy, z których mogą korzystać wszyscy pracownicy. Organizujemy również specjalistyczne programy dla kadry kierowniczej. Dodatkowo prowadzimy projekty, które wspierają potrzeby rozwojowe poszczególnych jednostek Banku.
>170 000
osób wzięło udział we wszystkich szkoleniach ogółem
>145 000
pracowników Banku skorzystało ze szkoleń
e-learningowych
727
pracowników Banku wzięło udział w szkoleniach zewnętrznych
18 154
pracowników wzięło udział w szkoleniach wewnętrznych online – przez Skype i Webex
24,32
tyle średnio godzin szkoleniowych przypada na jednego pracownika Banku
7 518
osób, które pracują w Banku na umowę o pracę, zostało poddanych ocenie pracowniczej*
* To 85% zatrudnionych na umowę o pracę – z czego 4 858 stanowiły kobiety i 2 660 mężczyzni
Chcemy, aby nasi pracownicy rozwijali się przede wszystkim przez praktykę. Dbamy o to, aby nasze programy wzajemnie się uzupełniały i tworzyły spójną całość merytoryczną. Zachęcamy pracowników, aby budowali kompetencje w oparciu o nasz model kompetencji 70-20-10. Szczególnie wspieramy rozwój takich kompetencji: kontakt z Klientem, elastyczność, networking, wiedza i kultura cyfrowa.
Szkolenia e-learningowe dostarczają wiedzę, budują świadomość i aktywne postawy u pracowników. Dotyczą: compliance, bezpieczeństwa finansowego, ubezpieczeń, podejścia Agile, ryzyka w zakresie technologii informatycznych i cyberbezpieczeństwa, krajowych grup Klientów, zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej, zarządzania ryzykiem, rynków kapitałowych, przepisów prawnych, znajomości czynników ryzyka i świadomości ryzyka, jakości i bezpieczeństwa danych, ryzyka operacyjnego.
Szkolenia dla nowych pracowników – dotyczą zakresu podstawowego ogólnobankowego, czyli nowej oferty produktowej i obsługi systemów operacyjnych – „Miło Cię widzieć” i szkolenia wstępne profilowane w procesie onboardingu linii biznesowych.
Bank BNP Paribas Bank Polska S.A. | |||
---|---|---|---|
Struktura zatrudnienia | Kobiety | Mężczyźni | Łącznie |
Zarząd | 22,49 | 26,51 | 25,71 |
Kadra kierownicza | 39,13 | 33,25 | 36,53 |
Pozostali pracownicy | 22,82 | 21,89 | 22,52 |
Łącznie | 24,57 | 23,82 | 24,32 |
Program dla studentów co najmniej II roku studiów. Celem programu jest promocja Banku oraz przełamanie stereotypów na temat pracy w branży bankowej. Podczas praktyk uczestnicy zdobywają wiedzę z zakresu bankowości – biorą czynny udział w zadaniach i projektach wybranego departamentu. Praktyki odbywają się w formie stacjonarnej, zdalnej lub hybrydowej. W ramach programu powstał cykl webinarów oraz warsztatów, m.in.: „Marka osobista w mediach społecznościowych”, „Wprowadzenie do Agile”, „Rynki Finansowe, transakcje pochodne i inne ciekawostki”, „Design Thinking. W letnich praktykach udział wzięło 33 uczestników.
Programy dla studentów III i IV roku. Celem programów jest przygotowanie studentów do dołączenia do organizacji. Udział w projektach pozwala uczestnikom zdobyć doświadczenie biznesowe. Pomaga także zrozumieć zależności, struktury i zasady działania w dużej organizacji. W lipcu 2021 r. uruchomiliśmy 24 programy w całej organizacji. Studenci dołączyli do nas na sześć miesięcy i wspólnie z mentorami pracowali nad projektami biznesowymi i poszerzali w ten sposób swoje kompetencje zawodowe.