Raport Zintegrowany 2021

Wsparcie innowacyjności

Wsparcie innowacyjności

W Banku działa Departament Nowych Modeli Biznesowych i Innowacji. Wspiera rozwój produktów i zwiększanie innowacyjności i zaawansowania technologicznego. Główne zadania departamentu to:

  • Identyfikowanie nowych modeli biznesowych
  • Ocena ich potencjału i możliwości zaimplementowania
  • Inicjowanie projektów, które dotyczą nowych produktów

Departament Nowych Modeli Biznesowych i Innowacji współpracuje z Obszarem Transformacji i Integracji Banku i centralnymi jednostkami Banku. Wspólnie opracowują nowe produkty i promują ducha innowacji. Departament poszukuje ciekawych rozwiązań, śledzi trendy rynkowe, a następnie proponuje Bankowi interesujące procesy i produkty.

Aby nowe produkty i usługi odpowiadały na wyzwania zrównoważonego rozwoju zarówno w aspekcie środowiskowym, jak i społecznym – Departament Nowych Modeli Biznesowych i Innowacji ściśle współpracuje z Sustainability Council.

Bank korzysta z „Kodeksu Współpracy ze Startupami”. To znacznie upraszcza procedury wewnętrzne i zwiększa szanse na to, że Bank pozyska nowoczesne rozwiązania technologiczne. Każdy startup otrzymuje w Banku opiekuna. Bank uprościł też proces zakupowy dla nowych rozwiązań technologicznych i przygotował wzory dokumentów na czas testów. Bank nieustannie się rozwija, aby nawiązywać relacje biznesowe z innowacyjnymi, młodymi firmami.

Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronie: https://www.bnpparibas.pl/startupy/kodeks-wspolpracy.

Office Hours – spotkania z przedstawicielami startupów

Office Hours to element „Kodeksu Współpracy ze Startupami”. Jest to cykl spotkań pracowników Banku z przedstawicielami startupów. W czasie spotkań wspólnie poszukują innowacyjnych pomysłów i rozwiązań, które mogą wzbogacić ofertę Banku. Dzięki tej inicjatywie Bank rozwija współpracę z coraz większą liczbą startupów, buduje silną sieć kontaktów i wdraża coraz więcej innowacyjnych rozwiązań dla Klientów.

W 2021 r. odbyły się dwie kolejne edycje Office Hours. W ramach 19. edycji Office Hours Bank poszukiwał nieszablonowego kanału komunikacji z Klientem BNP Paribas Wealth Management. Natomiast w trakcie 20. edycji inicjatywy poszukiwał startupów i doświadczonych firm, które specjalizują się w zdalnym potwierdzaniu tożsamości.

Wdrożenia startupów z pozytywnym wpływem w 2021

Współpraca ze startupem nuDelta

Wspólnie z firmą nuDelta wdrożyliśmy w Banku rozwiązanie pozwalające na odczyt i wykorzystanie danych z tekstu widocznego na zdjęciach lub skanach dokumentów. Oprogramowanie pozwala znacząco usprawnić proces weryfikacji zgodności kluczowych danych w umowach leasingowych przesyłanych przez pośredników. Manualny do tej pory proces został zastąpiony technologią opartą na OCR i uczeniu maszynowym. Użytkownik wskazuje umowę zawierającą bazowe dane, a system sprawdza wszystkie dokumenty towarzyszące i potwierdza zgodność danych lub wskazuje rozbieżności.

Dzięki tej automatyzacji na każdej umowie udało się zaoszczędzić siedem minut i to na etapie wdrożenia pilotażowego. Jest to doskonały przykład, jak automatyzacja powtarzalnych czynności pomaga w codziennej pracy. Rezultaty pokazują, że narzędzie z powodzeniem może być wykorzystane również w innych obszarach.

Inicjatywy na rzecz promowania innowacyjności

Bank od lat współtworzy z Koźmiński Business Hub konferencje „Ekosystem Pozytywnego Wpływu”. W 2021 r. Koźmiński Business Hub opublikowało trzeci raport w ramach projektu „Startupy Pozytywnego Wpływu. Radykalna innowacja społeczna”. Jesteśmy partnerem tego projektu.

W projekcie wyłoniono 21 najbardziej innowacyjnych startupów, które działają na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Są to firmy i organizacje, które reagują na wyzwania społeczne i środowiskowe, zapewniają wysoki poziom rzetelności organizacyjnej i efektywności.

W 2021 r. dołączyliśmy do grona partnerów korporacyjnych Warsaw Booster, czyli miejskiego programu akceleracyjnego innowacyjnych projektów i startupów.

Program wspiera zespoły, które opracowują ambitne rozwiązania technologiczne i doskonalą kompetencje biznesowe. Dzięki temu programowi przedsiębiorcy mogą pozyskać finansowanie, powiększyć swój biznes i budować unikalne relacje z innymi uczestnikami programu.

W ramach tego programu wspieramy merytorycznie młode firmy – oferujemy pomoc w obszarze finansowania, budowy modeli biznesowych i praktycznego zastosowania technologii. Warsaw Booster to dla nas również okazja, aby spotkać nowych partnerów. Poszukujemy ich, aby wspólnie z nimi tworzyć nowe produkty i usługi, które przysłużą się otwartej bankowości i zrównoważonemu rozwojowi.

Jesteśmy partnerem biznesowym studiów podyplomowych FinTech, które odbywają się na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Są to roczne studia dla osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat nowoczesnych technologii i ich wpływu na sektor finansów. To kierunek również dla tych, którzy rozwijają własne projekty FinTech. W 2021 r. rozpoczęła się czwarta edycja studiów.

Partnerem merytorycznym inicjatywy jest kancelaria PwC Legal, a partnerem technologicznym – IBM Polska. Partnerami biznesowymi są banki – należymy do tego grona, a wraz z nami Alior Bank i Raiffeisen Bank International.

Wyniki wyszukiwania