>170 000
Szkolenia i rozwój
Nasz program działań rozwojowych wspiera realizację strategii biznesowej. Działania obejmują programy, z których mogą korzystać wszyscy pracownicy. Organizujemy również specjalistyczne programy dla kadry kierowniczej. Dodatkowo prowadzimy projekty, które wspierają potrzeby rozwojowe poszczególnych jednostek Banku.
-
103-1
-
103-2
-
103-3
-
404-1
-
404-2
-
404-3
-
UNGC 6
>145 000
727
18 154
24,32
7 518
* To 85% zatrudnionych na umowę o pracę – z czego 4 858 stanowiły kobiety i 2 660 mężczyzni
Chcemy, aby nasi pracownicy rozwijali się przede wszystkim przez praktykę. Dbamy o to, aby nasze programy wzajemnie się uzupełniały i tworzyły spójną całość merytoryczną. Zachęcamy pracowników, aby budowali kompetencje w oparciu o nasz model kompetencji 70-20-10. Szczególnie wspieramy rozwój takich kompetencji: kontakt z Klientem, elastyczność, networking, wiedza i kultura cyfrowa.
Szkolenia e-learningowe dostarczają wiedzę, budują świadomość i aktywne postawy u pracowników. Dotyczą: compliance, bezpieczeństwa finansowego, ubezpieczeń, podejścia Agile, ryzyka w zakresie technologii informatycznych i cyberbezpieczeństwa, krajowych grup Klientów, zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej, zarządzania ryzykiem, rynków kapitałowych, przepisów prawnych, znajomości czynników ryzyka i świadomości ryzyka, jakości i bezpieczeństwa danych, ryzyka operacyjnego.
Szkolenia w Banku w 2021 r.
Onboarding
Szkolenia dla nowych pracowników – dotyczą zakresu podstawowego ogólnobankowego, czyli nowej oferty produktowej i obsługi systemów operacyjnych – „Miło Cię widzieć” i szkolenia wstępne profilowane w procesie onboardingu linii biznesowych.
Działania rozwojowe i szkoleniowe dla konkretnych jednostek organizacyjnych
- Szkolenia dla pracowników obszaru Bankowości Detalicznej i Biznesowej – dotyczą wiedzy produktowej, procesowej, systemowej oraz rozwoju kompetencji sprzedażowych, osobistych i specjalistycznych – Certyfikat Doradcy Finansowego EFPA EFA.
- Szkolenia dla pracowników obszaru Retail Banking – Akademia Premium, Akademia Biznesowa, Akademia Przywództwa, Akademia Hipoteczna.
- Szkolenia dla pracowników obszaru Bankowości Personal Finance – dotyczą kompetencji sprzedażowych i wiedzy o zmianach produktowych i procesowych.
- Szkolenia dla pracowników obszaru Bankowości MŚP i Korporacyjnej – wzmacniają współpracę w zespołach, podnoszą kompetencje sprzedażowe.
- Szkolenia dostępne dla każdej jednostki organizacyjnej na zamówienie – dotyczą kompetencji miękkich, czyli działań z zakresu budowania zespołowości, komunikacji, pracy zdalnej, kompetencji specjalistycznych, osobistych i menadżerskich.
- Agile (m.in. Agile on Demand, Akademia Scrum Mastera) – szkolenia wspierające transformację Agile@Scale, dostarczające wiedzę i kształtujące umiejętności niezbędne do zwinnej pracy.
Szkolenia e-learningowe
- Digital Data Agile Academy i inne programy rozwojowe, które dostarcza Grupa BNP Paribas. Szkolenia dotyczą kultury cyfrowej, nowych technologii i metodyki.
- Szkolenia w ramach Akademii Data Governance.
- Szkolenia z prostego języka.
- Szkolenia z budowania marki osobistej.
- Nauka języków obcych na platformie eTutor, która jest bezpłatna dla pracowników Banku.
Szkolenia dla wszystkich pracowników lub dla uczestników programów rozwojowych
- Zoom na rozwój – program dotyczy kluczowych kompetencji przyszłości: elastyczności, networkingu, wiedzy i kultury cyfrowej, pracy z Klientem. Odbywa się w formie szkoleń online, webinarów oraz innych działań rozwojowych.
- Piątki z Rozwojem – program stworzyliśmy dla pracowników, którzy borykają się ze zmęczeniem, stresem i brakiem motywacji z powodu kolejnej fali COVID-19. Program odbywa się w formie szkoleń online i webinarów;
- New Ways of Working – program dotyczy funkcjonowania w zespołach zdalnych i hybrydowych, oswaja narzędzia do pracy na odległość. Odbywa się w formie podcastów, webinarów i treningów online.
- #MamToDamTo – program dotyczy m.in. umiejętności posługiwania się narzędziami MS Office, SQL oraz rozwijania wiedzy branżowej z obszaru finansów. Urzeczywistnia koncepcję organizacji uczącej się. Zapewniamy pracownikom możliwość wymiany wiedzy i wzajemnego wspierania rozwoju. Program odbywa się w formie szkoleń online i webinarów. W 2021 r. uruchomiliśmy dwa dodatkowe formaty programu:
- Pasjonujące #MamToDamTo – formuła, w której pracownicy dzielą się swoimi umiejętnościami pozazawodowymi,
- W punkt #MamToDamTo – szkolenia o wysokiej specjalizacji.
- Akademia Rozwoju Lidera Dobre Przywództwo – Well Leading – program dla menadżerów, który kształtuje w uczestnikach postawę liderską, rozwija kompetencje menadżerskie, wspiera budowanie kultury i postaw Agile – czyli bezpośrednią komunikację, transparentność, odpowiedzialność, zaangażowanie. Program odbywa się w formie szkoleń online, webinarów i innych działań rozwojowych.
- Leaders for Tomorrow – program rozwoju talentów, w którym bierze udział prawie 200 pracowników. Program realizujemy zgodnie z naszym modelem kompetencji 70-20-10. Liderów angażujemy w realizację projektów o znaczeniu biznesowym i strategicznym. W ramach programu wzmacniamy współpracę między obszarami. Uwzględniamy różne doświadczenia i perspektywy. Uczestnicy programu osiągają ponadprzeciętne wyniki, a przede wszystkim – mają potencjał do dalszego rozwoju i obejmowania wyższych stanowisk menadżerskich w Grupie.
- Program Mentoringu – program, który wspiera pracowników i organizację, aby osiągali cele biznesowe. W programie wykorzystujemy potencjał Mentee oraz wiedzę i doświadczenie mentora. Uczestnicy w trakcie programu uczą się pracować w oparciu o zaufanie, partnerstwo, obecność i odpowiedzialność. Szczegóły programu dopasowujemy do potrzeb grupy. Program odbywa się w formie szkoleń online i webinarów.
- WomenUp – autorski program, który przygotowały kobiety dla kobiet. W ramach tego programy wspierają odwagę i uwalnianie własnego potencjału. Program trwa 12 miesięcy i obejmuje warsztaty, webinary, action learningi, różnorodne inicjatywy i realizację projektów.
- Programy, które wynikają z cyklu życia pracownika – webinary dotyczące oceny rocznej, oceny śródrocznej, kwartalnego feedbacku, uzupełniania Profili oraz PDP (Personal Development Plan) w About Me.
-
404-1
-
UNGC 6
Średnia liczba godzin szkoleniowych przypadająca na jednego pracownika w Banku w 2021 r. w podziale na płeć i strukturę zatrudnienia
Bank BNP Paribas Bank Polska S.A. | |||
---|---|---|---|
Struktura zatrudnienia | Kobiety | Mężczyźni | Łącznie |
Zarząd | 22,49 | 26,51 | 25,71 |
Kadra kierownicza | 39,13 | 33,25 | 36,53 |
Pozostali pracownicy | 22,82 | 21,89 | 22,52 |
Łącznie | 24,57 | 23,82 | 24,32 |
Metoda prezentowania wskaźników:
- W wyliczeniu uwzględniono e-learningi, szkolenia modułowe, szkolenia zewnętrzne i wewnętrzne.
- Liczby godzin szkoleniowych zebranych na rzecz tego wyliczenia zostały zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
- W kategorii „Kadra kierownicza” uwzględniono kluczowych menadżerów – MRT (Material Risk Taker) – osoby mające istotny wpłw na profil ryzyka Banku bez Zarządu Banku oraz wszystkich pozostałych menadżerów.
Programy praktyk i staży dla studentów i absolwentów
Program dla studentów co najmniej II roku studiów. Celem programu jest promocja Banku oraz przełamanie stereotypów na temat pracy w branży bankowej. Podczas praktyk uczestnicy zdobywają wiedzę z zakresu bankowości – biorą czynny udział w zadaniach i projektach wybranego departamentu. Praktyki odbywają się w formie stacjonarnej, zdalnej lub hybrydowej. W ramach programu powstał cykl webinarów oraz warsztatów, m.in.: „Marka osobista w mediach społecznościowych”, „Wprowadzenie do Agile”, „Rynki Finansowe, transakcje pochodne i inne ciekawostki”, „Design Thinking. W letnich praktykach udział wzięło 33 uczestników.
Programy dla studentów III i IV roku. Celem programów jest przygotowanie studentów do dołączenia do organizacji. Udział w projektach pozwala uczestnikom zdobyć doświadczenie biznesowe. Pomaga także zrozumieć zależności, struktury i zasady działania w dużej organizacji. W lipcu 2021 r. uruchomiliśmy 24 programy w całej organizacji. Studenci dołączyli do nas na sześć miesięcy i wspólnie z mentorami pracowali nad projektami biznesowymi i poszerzali w ten sposób swoje kompetencje zawodowe.