- Tworzenie prostych i zrozumiałych komunikatów
- Transparentne komunikowanie szczególnie trudnych tematów
- Stosowanie zasady, mówiącej o tym, że pracownicy o wszystkim dowiadują się jako pierwsi
- Komunikacja nastawiona na dialog
- Odpowiedzialne podejście do rozwoju i zaangażowania pracowników
-
103-1
-
103-2
-
103-3
-
102-42
-
102-43
-
102-44
Dbamy o przepływ informacji wewnątrz Banku. Wytyczne dotyczące komunikacji dostępne są dla wszystkich pracowników w wewnętrznym intranecie – Echonecie. Standardy dotyczące komunikacji z pracownikami Banku określone są m.in. w Kodeksie postępowania Grupy BNP Paribas, Strategii Banku Fast Forward oraz Strategii Komunikacji Wewnętrznej.
Priorytety w komunikacji z pracownikami:
Główne kanały komunikacji wewnętrznej:
- Echonet – czyli nasz Intranet
- Mailing
- Newsletter Hello (co czwartek)
- Tapety
- Wygaszacze
- Pop-up’y
- Materiały wideo
- Podcasty
- Ankiety
- Webinary
- Town hall (również on-line)
- Ekrany w centralach
- Magazyn Bonjour (miesięcznik w postaci strony responsywnej)
- Lunche z prezesem Przemkiem Gdańskim
- Spotkania z członkami Zarządu dla wszystkich pracowników
- Działania off-line (np. dedykowane treści w centali oraz oddziałach, mural w centrali na Kasprzaka)
- Konkursy
Badanie satysfakcji pracowników
Tworzymy środowisko pracy, w którym wspieramy rozwój zawodowy i zaangażowanie pracowników. Cenimy sobie ich opinie, dlatego co kwartał przeprowadzamy badanie Pulse Check. Pytamy w nim pracowników o ich zdanie i śledzimy zmiany zachodzące w Banku. Wyniki analizują menadżerowie, HR Biznes Partnerzy i Zarząd. Dzięki temu, że przeprowadzamy takie badanie kilka razy w roku, szybciej reagujemy na zmiany i wdrażamy nowe aktywności.
W 2021 r. przeprowadziliśmy cztery takie badania. W ostatnim, listopadowym badaniu wzięło udział 68% pracowników. Pracownicy najlepiej ocenili kwestie, które dotyczyły przełożonych. 91% respondentów wyraziło zadowolenie, że pracodawcy zapewniają im autonomię, która pozwala na lepsze wykonywanie pracy. 87% wyraziło zadowolenie, że uzyskali wsparcie swojego pracodawcy. Aspektem do poprawy wśród monitorowanych kwestii było postrzeganie zmian zachodzących w Banku (najniższy odsetek zadowolonych – 53%).