WZROST |
koncentracja zasobów (ludzi, IT i kapitału) na najbardziej rentownych produktach i segmentach w celu zwiększenia akwizycji, sprzedaży oraz w rezultacie wyników finansowych |
- Skuteczna akwizycja klientów, sprzedaż kont osobistych w 2021: 321,8 tys. (+25% r/r).
- Rosnąca sprzedaż kredytów detalicznych w 2021:
- kredyty hipoteczne 6,6 mld zł (+18% r/r);
- kredyty gotówkowe 3,6 mld zł (+32% r/r).
- 3,9 mld zł zrównoważonego (głównie zielonego) finansowania udzielonego w 2021.
- Ponad 16 tys. sfinansowanych instalacji fotowoltaicznych dla prosumentów.
- Udział w znaczących transakcjach Klientów korporacyjnych:
- finansowanie konsorcjalne: Ciech (2,1 mld zł), Press Glass, (1,1 mld zł), Polpharma (0,8 mld zł), Cargounit (0,6 mld zł), CLIP logistyka (0,14 mld EUR), Arctic Paper (0,3 mld zł), Resi4Rent (0,3 mld zł), Scanmed (0,2 mld zł), finansowanie po IPO dla InPost (2,75 mld);
- pakiet finansowania strukturyzowanego Bielenda Kosmetyki (215 mln zł);
- wyłączny kredytodawca finansowania budowy parku logistycznego pod Wrocławiem (70 mln euro); finansowanie nabycia pięciu parków logistycznych o łącznej powierzchni 209 tys. m2 przez spółkę inwestycyjną Polish Logistics LLP;
- wyłączny organizator i dealer emisji dwuletnich obligacji ATAL SA o wartości 120 mln zł. Współorganizator i dealer rekordowej emisji obligacji Ghelamco o wartości 285 mln zł.
- Istotne transakcje zielonego finansowania: inwestycje firmy Qair Polska (184 mln zł), transakcja przejęcia portfela 130 farm fotowoltaicznych przez Aberdeen Standard Investments; R.Power udział w konsorcjum finansującym budowę 7 elektrowni słonecznych (242 mln zł); umowa EBI i BNP Paribas Leasing Services na wsparcie finansowania MŚP w Polsce (200 mln EUR).
- Pierwszy kredyt powiązany ze zrównoważonym rozwojem (Sustainability Linked Loan) dla Grupy Raben o wartości 225 mln EUR.
- 100-tny certyfikat strukturyzowany w ofercie Biura Maklerskiego Banku (pierwsza subskrypcja X 2016).
- Współpraca z renomowanymi partnerami: DECATHLON, Media Saturn Holding.
- Wprowadzenie możliwości długoterminowego wynajmu urządzeń użytkowych dla Klientów indywidualnych. Pilotażowa usługa udostępniona w stacjonarnych salonach iSpot.
- Dołączenie do programu „Czyste Powietrze” 2021-22.
|
PROSTOTA |
prostsza oferta produktowa, szczególnie w obszarze Bankowości Detalicznej oraz uproszczona i interaktywna komunikacja z klientami, uproszczone procesy oraz koncentracja na obsłudze klienta, optymalizacja tradycyjnych kanałów dystrybucji i migracja klientów do kanałów cyfrowych, uproszczenie organizacji w celu zwiększenia jej efektywności |
- Rozwój rozwiązania Autenti: 613 tys. dokumentów podpisanych elektronicznie w 2021 (290 tys. w 2020).
- Udostępnienie usługi mojeID świadczonej przez Krajową Izbą Rozliczeniową – bezpłatne utworzenie Tożsamości Elektronicznej, pozwalającej na zdalną identyfikację na potrzeby spraw urzędowych i komercyjnych.
- Bezpłatny kalkulator AgroEmisja, który pozwala producentom rolnym i rolnikom szacować wielkość emisji gazów cieplarnianych z upraw roślin i produkcji mleczarskiej.
- „Lokalne Smaki” akcja promocyjna BNP Paribas Food & Agro z Allegro Lokalnie – możliwość sprzedaży produktów spożywczych online bez prowizji dla Klientów Banku.
- Uruchomienie standardu NFC dla płatności zegarkiem SwatchPAY.
- Chatbot Eva – rozwijanie samouczącego się programu wspierającego procesy wewnątrz Banku.
|
JAKOŚĆ |
znacząca poprawa poziomu jakości obsługi klienta oraz jego satysfakcji poprzez zmianę organizacji i usprawnienie procesów obsługi oraz koncentrację na relacji z klientem, uznawanie i docenianie lojalności obecnych klientów oraz zmianę znaczenia i podejścia do pomiaru satysfakcji klienta |
- Nagroda „Bank of the Year in Poland” miesięcznika The Banker należącego do Financial Times Group. Ocenie podlegały wyniki finansowe, a także inicjatywy strategiczne, rozwój technologiczny, produkty i usługi oraz działania podjęte w ramach walki z pandemią.
- 1. miejsce trzeci rok z rzędu w Rankingu Odpowiedzialnych Firm w klasyfikacji generalnej oraz w kategorii bankowość, sektor finansowy i ubezpieczeniowy.
- Tytuł Best Private Bank in Poland dla BNP Paribas Wealth Management w konkursie Global Private Banking Innovation Awards 2021.
- Nagroda Fastest Time to Value za wdrożenie platformy Nexus wspierającej tworzenie bezpiecznego oprogramowania.
- Poprawa jakości obsługi, spadek liczby reklamacji.
- Przedłużenie na kolejne dwa lata certyfikacji OK SENIOR dla sieci oddziałów, potwierdzającej obsługę według najwyższych standardów bezpieczeństwa, ochronę przed nadużyciami oraz sprzedaż produktów wiarygodnych i zrozumiałych.
- Pętle indukcyjne wspomagające obsługę osób niedosłyszących w 50 oddziałach.
- Przewodnik podpowiadający pracownikom zasady savoir-vivre’u wobec osób z niepełnosprawnościami.
- Zwiększenie liczby oddziałów z certyfikatem „Obiekt bez barier” do 77.
- Ponad 600 połączeń z tłumaczem języka migowego po ponad roku od wdrożenia usługi.
- Ubezpieczenie podróżne z kartą Mastercard World Elite rozszerzone o zachorowania na COVID-19.
|
ENTUZJAZM |
wzrost zaangażowania pracowników dzięki udziałowi w interesujących projektach i zwiększonemu poziomowi współpracy, ożywienie kultury organizacyjnej poprzez nagradzanie za wyniki, koncentrację na talentach, przyciąganie najlepszych na rynku oraz dbałość o najlepszych pracowników |
- 15 lat działalności Fundacji BNP Paribas. Ponad 1,3 tys. beneficjentów programów stypendialnych i blisko 100 tys. godzin przeznaczonych na społeczne działania przez bankowych wolontariuszy. W ramach działalności w 2021 m.in.:
- 9. edycja konkursu na projekty wolontariackie – zgłoszonych 56 projektów,
- partner strategiczny Fundacji Ocalenie,
- prawie 72 tys. km pokonanych przez pracowników Banku w ramach akcji „Dobre Kilometry” organizowanej przez Fundację.
- Program Grantów Lokalnych przekazanie 300 tys. zł dla 60 lokalnych organizacji pozarządowych w całej Polsce w 2021 r.
- Chapter Zero Poland – Opiekun programu dla organów zarządczych spółek, podnoszący świadomość konsekwencji zmian klimatycznych.
- Kolejne działania w zakresie redukcji śladu węglowego (-46% vs 2019).
- BNP Paribas Poland Open. Partner tytularny jedynego w Polsce turnieju tenisowego WTA.
- Mastercard OFF CAMERA – Partner strategiczny Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego.
- „Gdzie są nasze Patronki?” inicjatywa zachęcająca szkoły do przyjmowania niezwykłych kobiet jako patronek szkół.
- Podpisanie karty #JamaisSansElle (Nigdy Bez Niej) zobowiązanie kluczowych menadżerów do nie uczestniczenia w wydarzeniach publicznych powyżej trzech osób bez udziału kobiety.
- „Różnorodność i kultura włączająca krok po kroku”. Przygotowanie wraz z partnerami z kilkunastu innych firm poza bankowych, przewodnika dla firm rozwijających się w oparciu o idee diversity and inclusion.
- Partner strategiczny 4. edycji programu Jestem Liderką organizowanego przez Vital Voices Poland.
- Kampania „Świat Cię potrzebuje” angażująca interesariuszy w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
- Akcja #razemzmieniamy granty w łącznej wysokości 50 tys. zł dla twórców i organizacji realizujących Cele Zrównoważonego Rozwoju.
- Kampania „Każdy powód jest dobry, by pomagać”, podkreślająca zaangażowanie pracowników Banku w wolontariat na rzecz Szlachetnej Paczki.
- Realizacja projektu BeeOmonitoring polegający na lokalnym monitoringu bioróżnorodności oraz zanieczyszczenia środowiska na terenach rolniczych i przemysłowych za pomocą pszczół.
|
DIGITALIZACJA |
budowa przewagi konkurencyjnej w oparciu o technologie: digitalizacja w celu optymalizacji kosztowej poprzez automatyzację operacji, digitalizacja umożliwiająca wzrost przy wykorzystaniu kompleksowej, wielokanałowej sprzedaży i modelu obsługi oraz digitalizacja wspierająca identyfikację potrzeb klienta poprzez wykorzystanie CRM i analityki danych w celu poprawy dopasowania oferty oraz spersonalizowanie komunikacji z klientem za pomocą spójnych platform online i mobile |
- GOmobile: 911 tys. użytkowników, +36% r/r.
- GOonline: 790 tys. użytkowników, +6% r/r.
- GOonline oraz GOmobile (w tym użytkownicy obu systemów): 1,38 mln, +19% r/r.
- Nowe funkcjonalności w aplikacji mobilnej: Spłata karty kredytowej z konta w innym banku, wygodne i szybkie otwieranie kont walutowych i oszczędnościowych, modyfikacja zleceń stałych oraz podwyższanie limitu w zakupach Allegro.
- Wdrożenie GOonline Biznes w miejsce BiznesPl@net.
- Pierwsze wykorzystanie usługi AIS (Account Information Service) w ramach otwartej bankowości, pozwalające na potwierdzenie dochodów klienta podczas wnioskowania o kredyt ratalny, wraz z automatycznym wypełnieniem wniosku.
- Ponad 2,8 mln kartek papieru zaoszczędzonych dzięki digitalizacji od 2018 r.
|