OBSZAR |
TRIBE |
OSIĄGNIĘCIA 2021 / PRIORYTETY 2022 |
Dla
Klientów
Indywidualnych
|
Wielokanałowość dla Klienta Detalicznego
|
2021 – główne rezultaty obszaru
- MojeID/profil zaufany: potwierdzenie tożsamości przez GOmobile/GOonline – nasi Klienci w 2021 dokonali 400 tys. autoryzacji profilem zaufanym.
- Dostępność wszystkich programów e-administracji w GOonline (ponad 160 tys. wniosków o świadczenie 500+ i 300+).
- Nowe zdalne procesy posprzedażowe: możliwość złożenia dyspozycji posprzedażowych, wygenerowanie zaświadczeń, aktualizacja danych Klienta, zarządzanie udzielonymi pełnomocnictwami.
- Uniwersalny mechanizm e-podpisywania dokumentów w GOmobile/ GOonline.
- Możliwość dodania w GOonline kont z innych banków.
2022 – priorytety
- Wdrożenie płatności natychmiastowych 24/7 oraz BLIK P2P.
- Kolejne zdigitalizowane i pozbawione papieru procesy w oddziałach.
- Jednakowa jakość obsługi Klienta we wszystkich kanałach: obsługa Klienta na bazie scentralizowanej pełnej historii relacji i komunikacji, jedna metoda uwierzytelniania mobilnego, spersonalizowana i zsynchronizowana komunikacja.
- Pełny home banking dla Klientów segmentu premium – cyfrowa samoobsługa wspierana przez zdalne doradztwo w ramach wirtualnego oddziału.
- Nowy ekosystem wielokanałowej komunikacji z Klientami: chat, video chat, email, telefony, w tym wsparcie chat i voice botów.
|
Dla
Klientów
Indywidualnych
|
Finansowanie Klientów Indywidualnych
|
2021 – główne rezultaty obszaru
- Wdrożenie kredytu „Czyste Powietrze”, leasingu „Mój Elektryk” oraz zielonego kredytu gotówkowego, przyczyniających się do transformacji energetycznej.
- Proces e-commerce z szerokim wykorzystaniem możliwości ofertowanych przez rozwiązania open banking: KYC (poznaj swojego klienta), przeciwdziałanie oszustwom, wstępne uzupełnianie danych, potwierdzanie dochodów i obliczanie zdolności kredytowej – ponad 14,7 tys. przeprocesowanych wniosków w oparciu o open banking.
- Wprowadzenie na rynek nowego produktu wspierającego koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym (ang. circular economy) – wynajem długoterminowy telefonów.
- Digitalizacja: dalsze wdrażanie chatbota, uproszczenie wniosku o kartę kredytową i kredyt gotówkowy, nowy proces zwiększania limitu kredytowego i płatności on-line.
- Wprowadzenie wirtualnej karty kredytowej.
2022 – priorytety
- Dalsza digitalizacja procesów kredytowych i procesów posprzedażowych.
- Wykorzystanie rozwiązań opartych o możliwości open banking do procesu sprzedaży kredytów gotówkowych i kart kredytowych.
- Dalszy rozwój oferty „zielonych” kredytów wspierających transformację energetyczną.
|
Dla
Klientów
Indywidualnych
|
Inwestycje
i
Oszczędności
|
2021 – główne rezultaty obszaru
- Uruchomienie widoku całego portfela inwestycyjnego Klienta w GOinvest – usprawnienie procesu badania i dopasowania oferty inwestycyjnej do potrzeb Klienta.
- Wdrożenie nowego, zautomatyzowanego i intuicyjnego procesu sprzedaży funduszy inwestycyjnych w GOone. Średni czas obsługi transakcji skrócił się z 15 minut do niecałej 1 minuty.
- Dalsza aktywizacja sprzedaży funduszy w GOonline – wzrost liczby transakcji o 410% r/r.
- Optymalizacja i standaryzacja między kanałami procesu sprzedaży inwestycji w zakresie liczby i layoutu dokumentów otrzymywanych przez Klientów.
- Udostępnianie nabycia i zarządzania produktami inwestycyjnymi w kanałach zdalnych oraz optymalizacja procesów w oddziałach, co przyczyniło się do 30% wzrostu udziału inwestycji w portfelach Klientów.
2022 – priorytety
- Wdrożenie robodoradztwa w GOonline i doradztwa w GOinvest.
- Rozwój świadomości odpowiedzialnego inwestowania poprzez uwzględnienie w decyzjach inwestycyjnych aspektów ESG. Rozszerzenie oferty produktów „zielonych”.
- Wdrożenie atrakcyjnych programów systematycznego oszczędzania w kanałach digital.
- Łatwy w obsłudze i nowoczesny system maklerski dla Klientów, doradców i maklerów.
|
Dla
Klientów
Indywidualnych
|
Bankowość Codzienna
|
2021 – główne rezultaty obszaru
- Wdrożenie wirtualnej karty debetowej.
- Wdrożenie nowych procesów sprzedażowych w bankowości mobilnej GOmobile: zakładanie kont w walutach obcych oraz kont oszczędnościowych.
- Wdrożenie w bankowości internetowej GOonline zdalnego procesu otwarcia konta dla dzieci 0–7 lat – „Konto Samodzielniaka” oraz wydawania kart płatniczych dla dzieci 7-13 lat.
- Optymalizacja procesu transakcji kartami w e-commerce z zabezpieczeniem 3DSecure.
2022 – priorytety
- Wdrożenie nowoczesnej, zdalnej i wygodnej dla Klientów metody potwierdzenia tożsamości.
- Wdrożenie nowego modelu akwizycji we współpracy z jedną sieci handlowych.
- Wdrożenie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego dedykowanego dla wyodrębnionego segmentu klienta (ROR dla Seniora).
- Przystąpienie do nowego programu lojalnościowego w zakresie kart debetowych i kredytowych.
- Rozwój płatności mobilnych.
|
Dla
Klientów
Biznesowych
|
Przedsiębiorcy i Rolnicy
|
2021 – główne rezultaty obszaru
- Uproszczenie procesów kredytowych dla mikroprzedsiębiorstw (automatyczne generowanie umów dla kredytów z gwarancją BGK – 68% umów, uruchomienia kredytów gotówkowych niezabezpieczonych do 120 tys. zł – wzrost o 144% r/r).
- Wzrost efektywności procesów kredytowych o 17% r/r.
- Rozwój zrównoważonego biznesu:
- wdrożenie do oferty kredytu na zielone zmiany;
- wdrożenie ankiety ESG (badanie wpływu czynników środowiskowych, społecznych, korporacyjnych na decyzje inwestycyjne) we wniosku kredytowym;
- rozbudowa oferty „Auto-Plan” o samochody elektryczne.
- Zdalny proces wnioskowania i zawarcia umowy wynajmu długoterminowego (we współpracy z Arval Service Lease Polska Sp. z o.o.) – sprzedaż zdalna stanowiła 60% sprzedaży ogółem.
- Rozwój portalu Agronomist o użyteczne i innowacyjne funkcjonalności wspierające zrównoważoną produkcję m.in.:
- Kalkulator Emisji Gazów Cieplarnianych – szybkie i łatwe oszacowanie wpływu działań Klientów na środowisko,
- Kredytomat – badanie potrzeb Klienta i wsparcie w wyborze odpowiedniego produktu.
2022 – priorytety
- Wdrożenie procesu zdalnego onboardingu dla Klientów Micro.
- Digitalizacja głównych dyspozycji posprzedażowych oraz udostępnienie wybranych funkcjonalności self-service w aplikacjach transakcyjnych.
- Wdrożenie szybkich, sprawnych i przewidywalnych procesów kredytowych.
- Oferta 360 wiążąca wszystkie produkty dla Klientów Micro.
- Rozwój portalu Agronomist o nowe narzędzia środowiskowe wspierające branżę spożywczą i agro.
|
Dla
Klientów
Biznesowych
|
Cash Management & Omnichannel
|
2021 – główne rezultaty obszaru
- Nowe moduły we flagowym systemie bankowości elektronicznej GOonline Biznes (w tym główny moduł Rachunki i nowa strona logowania) oraz zmiana nazwy systemu z BiznesPL@net na GOonline Biznes.
- Szybsze i bardziej efektywne rozliczanie płatności SEPA – migracja do systemu EuroElixir obsługiwanego przez Krajową Izbę Rozliczeniową.
- Uruchomienie w pełni cyfrowego onboardingu dla większości Klientów MŚP – w 2021 r. 76% klientów pozyskano cyfrowo.
- Implementacja procesu wnioskowania o subwencje finansowe w ramach tarcz PFR.
2022 – priorytety
- Dokończenie migracji flagowego systemu bankowości internetowej BiznesPL@net na GOonline Biznes.
- Dalsza digitalizacja interakcji z Klientami.
- Optymalizacja i automatyzacja procesu onboardingu i recertyfikacji Klientów MŚP i korporacyjnych.
|
Dla
Klientów
Biznesowych
|
Finansowanie Klientów Firmowych
|
2021 – główne rezultaty obszaru
- Wdrożenie narzędzia do automatycznego generowania umów kredytowych dla Klientów firmowych.
- Wprowadzenie aplikacji monitorującej kredyty konsorcjalne.
- Zaktualizowanie narzędzia wspierającego zarządzanie portfelem Trade Finance.
- Udostępnienie uczestnikom procesu kredytowego modułu oceniającego ryzyka ESG (środowiskowe, społeczne i regulacyjne).
2022 – priorytety
- Budowa nowego elektronicznego archiwum dokumentów z szybkim dostępem dla uczestników procesu kredytowego.
- Wdrożenie nowego modułu monitoringu ekspozycji kredytowych z automatyzacją pozyskiwania niezbędnych danych.
- Udostepnienie nowej aplikacji kredytowej usprawniającej proces oceny kredytobiorcy przez analityka.
- Elektroniczny wniosek kredytowy dla Klientów Agro.
- Optymalizacja dla kredytowego procesu korporacyjnego.
|
Dla
Klientów
Biznesowych
|
Rynki Finansowe
|
2021 – główne rezultaty obszaru
- Wdrożenie nowych funkcjonalności i produktów dostępnych dla Klientów na platformie transakcyjnej FX Pl@net, w tym m.in. nowych typów instrumentów pochodnych zabezpieczających ryzyko walutowe oraz strukturyzowanych depozytów dwuwalutowych (91% transakcji bieżącej wymiany walutowej Klientów Korporacyjnych zostało zrealizowanych za pośrednictwem platformy, wolumen wszystkich typów transakcji zawieranych na platformie +30% r/r).
- Automatyzacja procesu onboardingu w GOBiznes dla Klientów korzystających z płatności zagranicznych z negocjowanym kursem walut (FX+Cash).
- Wdrożenie kredytu w rachunku bieżącym z maksymalną stopą bazową dla Klientów korporacyjnych i MŚP. Dzięki temu Klient może ograniczyć ryzyko związane ze wzrostem stopy procentowej (WIBOR lub EURIBOR).
- Wdrożenie nowych stawek referencyjnych stóp procentowych dla instrumentów finansowych (SARON, SONIA i SOFR) zastępujących LIBOR.
2022 – priorytety
- Dalszy rozwój usług wymiany walut dostępnych na platformie transakcyjnej FX PL@net, w tym wdrożenie wersji mobilnej, automatycznego procesu onboardingu dla Klientów korporacyjnych, MŚP i mikroprzedsiębiorstw oraz zwiększanie udziału transakcji zawieranych automatycznie.
- Wzmocnienie cyberodporności istniejących rozwiązań technologicznych Banku (zewnętrznych i wewnętrznych).
|
Wspólne aktywa
strategiczne
|
Platforma Danych
|
2021 – główne rezultaty obszaru
- Implementacja algorytmów zaawansowanej analityki na potrzeby Process Miningu oraz kategoryzacji transakcji dokonywanych przez klientów w kanałach elektronicznych.
- Wdrożenie Księgi Głównej w oparciu o Korporacyjną Hurtownię Danych w technologii Big Data.
2022 – priorytety
- Wzmocnienie wykorzystania sztucznej inteligencji i zaawansowanej analityki.
- Optymalizacja architektury oraz procesów w obszarze finansów.
- Wzmocnienie wysokiej jakości i spójności danych w całym ekosystemie
|
Wspólne aktywa
strategiczne
|
Open Banking
|
2021 – główne rezultaty obszaru
- Stworzenie pierwszej komercyjnej usługi w ramach otwartej bankowości (PoC na platformie Agromonist).
- Nowy model danych, który umożliwia integrację z BlueMedia oraz 7 bankami: BNP Paribas Bank Polska S.A., ING Bank Śląski S.A., Alior Bank S.A., Santander Bank Polska SA, Bank Millennium S.A, PKO BP, Pekao S.A.. Zastosowanie w procesie KYC (e-shop) i agregacji informacji o kontach Klienta w systemie bankowości elektronicznej GOonline.
- Wzrost liczby uprawnionych usługodawców rynku płatniczego (Third Party Provider) korzystających z połączenia z bankiem w ramach otwartej bankowości (22 do 40 r/r).
- Wykorzystanie serwisów otwartej bankowości do weryfikacji tożsamości lub informacji o dochodach w procesie udzielania kredytu ratalnego – 14,7 tys. wniosków.
2022 – priorytety
- Rozwój serwisów otwartej bankowości w oparciu o nową platformę API.
- Rozwój serwisów wspierających działalność e-commerce Klientów.
|
Wspólne aktywa
strategiczne
|
CRM i Analityka
|
2021 – główne rezultaty obszaru
- Wzrost udziału kampanii CRM w sprzedaży produktów Banku: 42% (+4 p.p. vs 2020) w sprzedaży kredytu gotówkowego; 52% (+5 p.p. vs 2020) w zakresie finansowania Klientów Micro; 48% (+16 p.p. vs 2020) w zakresie produktów inwestycyjnych.
- Wdrożenie nowego środowiska CRM Omnichannel Interaction Ecosystem:
- ponad 130 kampanii wyzwalanych zachowaniem Klientów w czasie rzeczywistym (Event Based Real Time Marketing), we wszystkich kanałach kontaktu z Klientem;
- 12 modeli predykcyjnych opartych o sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe usprawniających targetowanie kampanii CRM w komunikacji z Klientami, co przekłada się na zwiększenie dopasowania oferty do potrzeb Klienta;
- personalizacja działań CRM w oparciu o segmenty Klienta, podsegmenty i profile zakupowe;
- wdrożenie programów zarządzania cyklem życia Klienta (CLM/Onboarding) – Klient Indywidualny & Micro.
2022 – priorytety
- Wzrost satysfakcji Klientów (NPS) poprzez precyzyjne dopasowanie produktów do potrzeb Klientów w kampaniach CRM.
- Wzrost aktywności i digitalizacji Klientów (transakcyjność, płatności mobilne, kanały zdalne).
- Rozwój hiper-personalizacji w interakcjach CRM z Klientami – dopasowanie oferty i kanału kontaktu do oczekiwań Klientów w czasie rzeczywistym.
- Wzrost efektywności komunikacji CRM z Klientami poprzez wdrożenie geotargetowania w komunikacji z Klientami.
|
Wspólne aktywa
strategiczne
|
Systemy Ryzyka
|
2021 – główne rezultaty obszaru
- Obniżenie ryzyka potencjalnych nadużyć kredytowych dzięki BIK PAF (Platformie AntyFraudowej), co pozwoliło zatrzymać ok. 280 transakcji podejrzanych kredytów w 2021 r.
- Usprawnienie procesu kredytowego poprzez:
- zbudowanie automatycznego procesu do wyliczania limitów pre-akceptowanych dla Klientów indywidualnych;
- wdrożenie nowych modeli scoringowych i ratingowych dla Klientów z segmentów Detal/MŚP/Korporacje.
- Usprawnienie procesów ryzyka poprzez implementację pełnej aplikacji zarządzania ryzykiem rynkowym.
2022 – priorytety
- Budowa automatycznego procesu wyliczania limitów pre-akceptowanych i automatyzacja monitoringu dla klientów Micro i MŚP.
- Zbieranie i raportowanie danych ESG (Environmental, Social Responsibility, Corporate Governance).
- Wdrożenie kolejnych nowych modeli scoringowych i ratingowych dla Klientów z segmentów Detal/MŚP/Korporacje.
|
Wspólne aktywa
strategiczne
|
Operacyjna Doskonałość
|
2021 – główne rezultaty obszaru
- Zwiększona wydajność dzięki wdrożeniu 58 nowych robotów dla procesów biznesowych i operacyjnych (obsługa Klientów, procesy kredytowe i posprzedażowe), co wpłynęło m.in. na skrócenie czasu obsługi Klientów.
- W zakresie procedur KYC opracowanie automatycznych procesów certyfikacji dla Klientów z segmentu mikroprzedsiębiorstw.
2022 – priorytety
- Rozwój platformy do obsługi procesów operacyjnych.
- Dalsze usprawnienia w procesie KYC (m.in. narzędzia automatyzujące procesy certyfikacji i aktualizacji danych, integracja z udoskonalonymi aplikacjami do komunikacji z klientami)
- Dalsza robotyzacja mająca na celu optymalizację kosztów procesów i zwiększenie satysfakcji Klientów.
|
Wspólne aktywa
strategiczne
|
Ścieżka Kandydata i Pracownika
|
2021 – główne rezultaty obszaru
- Zdefiniowanie i komunikacja kultury organizacyjnej, w tym misji Banku, wspólnych wartości (transparentność, odwaga, empowerment, prostota, współpraca) i promowanych postaw.
- Zdefiniowanie głównych filarów marki Banku jako pracodawcy, aby przyciągać talenty: „Bank BNP Paribas Polska jest inkluzywny i czerpie z różnorodności. Jesteśmy Bankiem Zielonych Zmian. Dajemy przestrzeń do działania przy jednoczesnym wsparciu przełożonych. Zmieniamy się dla Ciebie i dla świata”.
- Rozwój system kadrowego – udostępnienie pracownikom nowoczesnej mobilnej aplikacji i pulpitu TETA ME wspierających procesy HR.
- Wdrożenie nowego modelu pracy hybrydowej, aby zapewnić komfort pracy i bezpieczeństwo naszych pracowników.
- Rozszerzenie oferty benefitowej oraz programu wellbeingowego (np. wsparcie psychologiczne, webinary dot. kondycji psycho-fizycznej).
- Działania dedykowane studentom i stażystom – Program Ambasadorskie Duety i Program Praktyk Letnich, programy stażowe.
- Wzmocnienie i promowanie działań z zakresu Różnorodności i Włączania (Diversity&Inclusion), np. wspieranie społeczności Pride, promowanie Tygodnia Rodzicielskiego, Tacierzyńskiego, Różnorodności, Kampania włączająca Osoby z Niepełnosprawnościami (OzN) pracujące w banku, a także rekrutacja OzN.
2022 – priorytety
- Rozwijanie liderów i pracowników w kontekście zdefiniowanych wartości i postaw; odświeżenie oferty rozwojowej, a także przyciąganie talentów prezentujących zdefiniowane wartości.
- Wdrożenie zmian w procesach HR, tak aby reprezentowały wartości Banku (transparentność, prostota) i promowały postawy oparte na wartościach (m.in. proces oceny pracowników).
- Zwiększenie efektywności wdrożenia nowych pracowników do organizacji poprzez zdigitalizowanie i uproszczenie procesu onboardingu oraz pozostałych procesów HR.
|