- Wdrożenie kredytu „Czyste Powietrze”, leasingu „Mój Elektryk” oraz zielonego kredytu gotówkowego – przyczyniających się do Transformacji Energetycznej. Ponad 43 tys. Klientów skorzystało z tych ofert w 2021 r.
- Ponad 16 tys. sfinansowanych instalacji fotowoltaicznych dla Klientów indywidualnych
- Wprowadzenie na rynek nowego produktu wspierającego Circular Economy – długoterminowy wynajem dóbr trwałego użytku dla osób fizycznych
- Ujednolicony i uproszczony proces wnioskowania o kredyt gotówkowy w całej sieci sprzedaży
- Digitalizacja: dalsze wdrażanie chatbot’a, uproszczenie wniosku o kartę kredytową i kredyt gotówkowy, nowy proces zwiększania limitu kredytowego oraz płatności on-line
- Wdrożenie wirtualnej karty kredytowej
- Możliwości rozłożenia transakcji z karty na raty w terminalu w ramach programu Mastercard „płać w ratach”
- Wdrożenia kolejnych funkcjonalności w bankowości internetowej pozwalających na obsługę posprzedażową kart
- Otwarta bankowość – rozwinięty pełny zestaw funkcji podnoszących doświadczenie Klientów, dobrze przetestowany w działalności e-commerce
- 75% umów dla kredytów ratalnych zwieranych jest w ramach procesu tzw. „paperless” wdrożonego we współpracy z firmą Autenti
- Uruchomienie oferty kredytowej dla nowego partnera Jaguar Land Rover
- Smart Kredyt – kredyt HRV (High Residual Value) dla marki KIA z wysoką wartością odkupu
- Ponowne udostępnienie pożyczki leasingowej u dealerów po zamrożeniu na czas pandemii COVID-19
- Smart Leasing – leasing HRV (High Residual Value) dla marki KIA z wysoką wartością rezydualną oraz odkupem samochodu gwarantowanym przez dealera
- Modyfikacja platformy sprzedażowej dla wynajmu długoterminowego celem dostosowania jej do potrzeb współpracy z dealerami samochodowymi i brokerami
Bankowość Personal Finance
Obszar Bankowości Personal Finance
Obszar Bankowości Personal Finance jest odpowiedzialny za ofertę produktową i zarządzanie kredytami konsumpcyjnymi dystrybuowanymi za pośrednictwem sieci oddziałów Bankowości Detalicznej i Biznesowej oraz zewnętrznych kanałów dystrybucji. Obszar ten oferuje Klientom następujące grupy produktowe: kredyty gotówkowe, karty kredytowe, kredyty ratalne, kredyty samochodowe, leasing (operacyjny i finansowy) oraz pożyczka leasingowa (oferowane głównie we współpracy z BNP Paribas Leasing Services Sp. z o.o.) oraz wynajem długoterminowy pojazdów (oferowany we współpracy z Arval Service Lease Polska Sp. z o.o.).
Oferta produktowa
W 2021 r. Bank w obszarze kredytów gotówkowych wprowadził:
- nową ofertę kredytu gotówkowego wspieraną działaniami marketingowymi („Kredyt na Zielone Zmiany”), ponad 43,6 tys. ekologicznych finansowań,
- usprawnienia w automatyzacji decyzji kredytowych dla wniosków z bankowości elektronicznej i mobilnej, ponad 30 tys. finansowań w kanałach elektronicznych,
- nowe ubezpieczenie ze składką miesięczną jako zabezpieczenie spłaty kredytu,
- jeden uproszczony proces wnioskowania o kredyt gotówkowy w całej sieci sprzedaży.
W 2021 r. Bank zachęcał posiadaczy kart kredytowych do:
- wygodnego zarządzania kartą z aplikacji GOmobile i bankowości internetowej GOonline,
- dopasowania limitu kredytowego do własnych potrzeb z wykorzystaniem uproszczonego, w pełni zdalnego procesu podwyższenia limitu karty,
- aktywnego korzystania z usługi „płać w ratach”, czyli z możliwości rozłożenia transakcji na raty w terminalu w ramach programu Mastercard.
Aktualnie kredyty ratalne oferowane są w sklepach (zarówno stacjonarnych jak i internetowych) u ponad 15 tys. partnerów handlowych współpracujących z Bankiem w ramach finansowania zakupów. Klienci mają możliwość zawarcia umowy kredytowej w ramach procesu tzw. „paperless” wdrożonego we współpracy z firmą Autenti.
Bank cyklicznie rozszerza grono swoich partnerów handlowych o firmy sprzedające klientom indywidualnym instalacje fotowoltaiczne oraz inne źródła energii odnawialnej (OZE). W 2021 r. Bank stał się liderem tego segmentu rynku (banki finansujące OZE w modelu B2B2C):
- ponad 16 tys. sfinalizowanych kredytów na instalacje fotowoltaiczne w 2021 r.,
- aktywna współpraca z ponad 500 partnerami, zajmującymi się sprzedażą oraz montażem instalacji fotowoltaicznych,
- gwarancje Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
Wdrożenie kredytu „Czyste Powietrze” wspierającego Program o tej samej nazwie, którego celem jest ograniczenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery, które powstają na skutek ogrzewania domów jednorodzinnych z wykorzystaniem przestarzałych źródeł ciepła oraz niskiej jakości paliwa.
Bank współpracuje z wiodącymi graczami na rynku polskim i międzynarodowym takimi jak: Media Saturn Holding Polska Sp. z o.o., Decathlon Sp. zo.o., E.ON Foton Sp. z o.o., czy Abra Meble oraz z lokalnymi partnerami w całym kraju.
W 2021 r. Bank kontynuował współpracę z markami Kia, Hyundai, Ford, Opel. W grudniu Bank nawiązał współpracę z autoryzowanymi dealerami marki Jaguar i Land Rover.
Nowe produkty i procesy wprowadzone przez Bank w 2021 r.:
- rozpoczęcie współpracy operacyjnej z nowym partnerem – Jaguar Land Rover,
- rozszerzenie automatyzacji decyzji kredytowej,
- uruchomienie kredytu z wysoką wartością odkupu pojazdu przez dealera na zakończenie umowy w markach KIA i Jaguar,
- zdigitalizowanie procesów posprzedażowych: zwiększenie dostępności Klientów do bankowości elektronicznej, umożliwienie Klientom posiadającym GOonline załączania skanów polisy komunikacyjnej oraz dowodu rejestracyjnego,
- wdrożenie automatyzacji i optymalizacji procesu sprzedażowego w zakresie identyfikacji Klienta.
Obszar Personal Finance, za pośrednictwem spółki BNP Paribas Leasing Services Sp. z o.o., oferuje Klientom leasing operacyjny i finansowy (w tym finansowy – VAT Marża) na samochody osobowe, ciężarowe do 8 ton, autobusy, ciągniki rolnicze, skutery, motocykle i quady oraz kampery.
Nowości w ofercie produktowej oraz usprawnienia w procesach w 2021 r.:
- leasing HRV (High Residual Value) dla marki KIA i Jaguar – leasing z wysoką wartością końcową pojazdu i gwarancją odkupu przez dealera,
- Program „Mój Elektryk” – wsparcie dla leasingu pojazdów zeroemisyjnych,
- automatyzacja procesu decyzyjnego w leasingu,
- automatyzacja i optymalizacja procesu sprzedażowego w zakresie identyfikacji klienta.
W 2021 r. Bank kontynuował współpracę z Arval Service Lease Polska Sp. z o.o. w ramach sprzedaży produktu TCM (wynajem długoterminowy), wprowadzając nowe rozwiązania takie jak: modyfikacja platformy sprzedażowej celem dostosowania jej do potrzeb współpracy z dealerami samochodowymi i brokerami, czy automatyzacja i optymalizacja procesu sprzedażowego.