Raport Zintegrowany 2020

Odpowiedzialna komunikacja marketingowa

Jako odpowiedzialna instytucja finansowa wierzymy, że jednym z wymiarów naszej odpowiedzialności jest podejmowanie ważnych tematów społecznych w prowadzonej przez nas komunikacji. Chcemy w ten sposób zwracać uwagę społeczeństwa na istotne zjawiska, przyczyniać się do kształtowania pozytywnych postaw społecznych oraz zmieniać świat, w którym żyjemy.

Podobnie jak w 2019 r. pod hasłem #Doceniaj, nie oceniaj realizowaliśmy działania marketingowe promujące potrzebę doceniania i otrzymywania oraz przekazywania pozytywnego feedbacku. Wierzymy, że to postawy, które stanowią klucz do skutecznej motywacji i realizacji celów. W naszej kampanii zwracaliśmy uwagę, jak wielką moc mają słowa i gesty bliskich. Zachęcaliśmy do tego, aby wspierać innych w realizacji planów zamiast krytykować i oceniać. Docenianie ma moc, pomaga rozwijać skrzydła i motywuje do działania.

Więcej informacji: https://www.doceniajnieoceniaj.pl/

Od 2018 r. w ramach projektu BNP Paribas Talks realizujemy cykl spotkań z pisarzami, poetami, twórcami z różnych dziedzin sztuki oraz postaciami ze świata kultury. Spotkania realizowane dotychczas w oddziałach Banku w całej Polsce, ze względu na pandemię przenieśliśmy do świata wirtualnego. W kwietniu 2020 r. jako pierwszy Bank w Polsce, rozpoczęliśmy regularne publikowanie własnych podcastów na stronie https://talks-bnpparibas.pl/ oraz na platformie Spotify. W ciągu dziewięciu miesięcy na kanale Spotify odnotowano ponad 6 tys. odsłuchań podcastów przez osoby z 26 krajów, stronę zaś odwiedziło ponad 5 tys. osób. Dzięki przeniesieniu podcastów na kanały zdalne i zróżnicowaniu ich tematyki o zakres psychologii, biznesu, ekologii, podróży i literatury, docierały one do większej liczby osób niż byłoby to możliwe w oddziałach.

Bank prowadził działania w mediach społecznościowych zachęcające do pozostania w domu pod nazwą #Zostań w domu. Realizowaliśmy akcje komunikacyjne, które uświadamiały Klientom, jak ważne jest dbanie o własne zdrowie i zachęcaliśmy do przeniesienia kontaktów do przestrzeni wirtualnej. Więcej o naszych aktywnościach w czasie pandemii znajduje się na stronie: https://www.bnpparibas.pl/koronawirus-aktualnosci

Na początku pandemii zrealizowaliśmy kampanię, której motywem przewodnim stała się znana piosenka zespołu Tilt „Jeszcze będzie przepięknie”. Jej celem było wsparcie społeczeństwa w tym trudnym okresie i uświadomienie, że trudna sytuacja izolacji dotyczy wszystkich. Poprzez znane i symboliczne słowa utworu chcieliśmy wzbudzić nadzieję i dodać otuchy wszystkim Polakom w czasie pandemii. Kampania była spójna i komplementarna z działaniami Banku na rzecz zapewnienia ciągłości dostępu do usług finansowych w czasie pandemii oraz działań społecznych na rzecz walki z koronawirusem.

Więcej informacji: https://www.bnpparibas.pl/jeszczebedzieprzepieknie/

W 2020 r. uruchomiliśmy kampanię #rozruszajmyPolskę. Miała na celu pomoc małym przedsiębiorcom, którzy zmagają się ze skutkami ekonomicznymi pandemii. Wraz z agencją reklamową Opus B stworzyliśmy mechanizm promocyjny, który premiował osoby korzystające z usług m.in.: gastronomii, branży beauty, turystycznej czy fitness. Na stronie https://rozruszajmy.pl/ stworzyliśmy listę przedsiębiorców objętych akcją. Każdy, kto aktywował aplikację mobilną GOmobile i zapłacił kartą w jednym z wybranych punktów handlowo – usługowych, mógł dostać od Banku 50 zł zwrotu.

W 2020 r. zostaliśmy partnerem kanału „To Już Dziś” na platformie YouTube, autorstwa Abstrachuje.tv. W ramach współpracy prowadziliśmy kampanię promującą rzetelność informacji w Internecie. Chcieliśmy poprzez kanał w rzetelny sposób informować o najnowszych informacjach w zakresie zmian klimatu, rozwoju technologii czy problemów społecznych i przeciwdziałać zjawisku fake newsów. Na kanale pojawiły się poważne i istotne treści, które zostały wzbogacone o dygresje przedstawiane ze sporą dozą humoru. Dbał o to Rafał Masny, współtwórca legendy polskiego YouTube – kanału Abstrachuje.tv.

Więcej informacji na kanale YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=noYrDIdw_bA

W tym szczególnie trudnym 2020 r., zdecydowaliśmy, że zamiast kupowania tradycyjnych prezentów z okazji Świąt Bożego Narodzenia dla naszych Klientów i kontrahentów, których produkcja i transport wywarłyby znaczący wpływ na środowisko naturalne, podzielimy się dobrem i podarujemy im coś więcej. Nasi Klienci, partnerzy i kontrahenci mogli wybrać organizacje społeczne, które wsparliśmy finansowo.

Wyboru organizacji i konkretnego projektu dokonywali na specjalnie stworzonej stronie https://www.bnpparibas.pl/dzielsiepomoca/.

Na liście znaleźli się partnerzy społeczni Banku oraz Fundacji BNP Paribas. Organizacje i projekty na które mogli głosować nasi Klienci to:

  • Fundacja Ocalenie – paczki świąteczne dla rodzin migranckich i uchodźczych,
  • Fundacja Alivia – bezpieczny i darmowy transport na terapię dla pacjentów onkologicznych,
  • Fundacja ITAKA – przedłużenie funkcjonowania Antydepresyjnego Telefonu Zaufania,
  • Stowarzyszenie Mudita – „Spa dla mam” na rzecz mam dzieci z niepełnosprawnościami, które na co dzień opiekują się swoimi bliskimi z niepełnosprawnością lub chorobą przewlekłą,
  • Fundacja K.I.D.S. – wdrożenie nowego rozwiązania VR, minimalizujące lęk i ból związany z procedurą wkłucia przy chemioterapii dzieci.

Akcja cieszyła się niezwykłym powodzeniem. Ponad 37 tys. osób oddało głosy na jeden z pięciu projektów. Dzięki temu wsparliśmy pięć organizacji społecznych łącznie kwotą 200 tys. zł. Środki zostały rozdzielone proporcjonalnie do zebranych przez organizacje głosów. Jesteśmy wdzięczni naszym Klientom za zaangażowanie i partnerskim organizacjom społecznym za sprawianie, że świat staje się lepszy, nie tylko od święta.

  • 37 253oddanych głosów
  • 200 tys. zł – wsparcia dla pięciu organizacji społecznych

W ramach troski o środowisko naturalne realizowaliśmy działania komunikacyjne uświadamiające, jak ważna jest dbałość o planetę, na której żyjemy. Promowaliśmy odpowiedzialne eko-postawy poprzez udział w licznych inicjatywach i wydarzeniach, m.in. zostaliśmy sponsorem Kraków Green Film Festival. Zrealizowaliśmy także kampanię edukującą o właściwym stosowaniu nawozów, skierowaną do rolników i całego społeczeństwa. Więcej informacji na temat naszych działaniach promujących eko-postawy znajduje się w rozdziale Odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego.

Wyniki wyszukiwania