Raport Zintegrowany 2020

Wsparcie Klientów w rozwoju

Nasi Klienci mogą na nas polegać nie tylko w kwestiach dotyczących bezpośrednio produktów i usług, z których u nas korzystają. Chcemy być dla nich aktywnym partnerem, który wspiera merytorycznie ich plany rozwoju i inspiruje do podejmowania kolejnych ambitnych celów.

Program Handlu Zagranicznego

Program Handlu Zagranicznego (PHZ) to cykl konferencji, których celem jest wspieranie rodzimych przedsiębiorców w ekspansji zagranicznej i dzielenia się ekspercką wiedzą. Jest miejscem wymiany doświadczeń i nawiązywania współpracy pomiędzy przedsiębiorcami i ekspertami specjalizującymi się w tematyce konkretnych rynków eksportowych. Do udziału w nim zapraszamy firmy korporacyjne i MŚP, zarówno doświadczonych eksporterów, jak i tych, którzy są na początku ekspansji zagranicznej. Inicjatywa jest realizowana przez BNP Paribas Bank Polska S.A. we współpracy z Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE), wywiadownią gospodarczą Bisnode oraz Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH). W 2020 r. w wydarzeniach Programu wzięli udział także przedstawiciele Zagranicznych Biur Handlowych PAIH we Frankfurcie i Szanghaju.

W ramach Programu Handlu Zagranicznego wiosną 2020 r. zorganizowano spotkania w formule online poświęcone rynkowi niemieckiemu i azjatyckiemu, a jesienne dotyczyły eksportu polskiej żywności. Pod koniec roku zorganizowano konferencję poświęconą BREXIT-owi.

Niemcy to główny partner handlowy Polski, a potencjalny wpływ koronawirusa na dwustronne relacje gospodarcze był kluczowy dla wyników polskiego eksportu w 2020 r. i funkcjonowania rodzimych przedsiębiorców. Nasz wybór tego tematu konferencji podyktowany był wzmacnianiem relacji naszych przedsiębiorców oraz społeczności niemieckiej w Polsce. Od lat staramy się być bankiem pierwszego wyboru zarówno dla Klientów korporacyjnych o korzeniach niemieckich, jak i niemieckich spółek naszych Klientów z Polski. Szczególnie doceniano prezentację Michała Dybuły, Głównego Ekonomisty Banku dotyczącej zmiany łańcuchów dostaw, przewidywania ich wpływu na sytuację naszych Klientów, jak i przypływu nowego kapitału inwestycyjnego do Polski.

Dwa kolejne spotkania w tej edycji dotyczyły rynku chińskiego i odpowiadały na pytanie, jak pandemia zmieniła handel w tym rejonie świata. Podczas spotkania doświadczeni eksperci opowiedzieli, jak pandemia wpłynęła na zachowania tamtejszych konsumentów oraz jak obecnie efektywnie prowadzić relacje z kontrahentami w świecie wirtualnym. Wspólnie zastanawiano się też, jak rozpocząć bezpośrednią sprzedaż swoich produktów konsumentom w Chinach oraz w jaki sposób skutecznie i bezpiecznie poruszać się na tym wymagającym rynku.

Jesienne konferencje poświęcone były eksportowi polskiej żywności. Ich celem było wsparcie w pozyskaniu partnerów na rynkach zagranicznych, w związku z trudną sytuacją w eksporcie żywności w Polsce. Dyskutowano o stanie eksportu polskiego sektora żywnościowego oraz o tym, jak Polscy przedsiębiorcy mogą zaistnieć na obcych rynkach w okresie, gdy w większości kraje otrząsnęły się z pierwszej fali zamrożenia gospodarki.

Natomiast spotkanie „Wyzwania i szanse polskich przedsiębiorców związane z BREXITEM” dotyczyły rynku brytyjskiego, a partnerem merytorycznym spotkań była Brytyjsko-Polska Izba Handlowa. Brexit miał ogromne konsekwencje dla polskich przedsiębiorców, ponieważ Wielka Brytania to jeden z trzech głównych kierunków naszego eksportu. Podczas konferencji zaprezentowano główne skutki Brexitu dla polskich firm obecnych lub planujących wejście na brytyjski rynek, wskazując też na potencjalne szanse. Polscy importerzy i eksporterzy mogli usłyszeć podpowiedzi ekspertów dotyczące podatków, cła, a także nowych zasad etykietowania produktów, ich atestowania i certyfikacji.

Program Handlu Zagranicznego to jedna z najciekawszych na rynku inicjatyw wzmacniających potencjał polskiej gospodarki poprzez zachęcanie przedsiębiorców do podejmowania i zwiększania działalności eksportowej oraz inwestowania na zagranicznych rynkach. Partnerzy programu, których kompetencje doskonale się uzupełniają, przekazują praktyczną wiedzę, jak odnieść sukces w zagranicznej ekspansji. Polski eksport pokazuje od lat swoją siłę niezależnie od światowej koniunktury, co powoduje, że kolejne firmy są zainteresowane wyjściem poza krajowy rynek, a PHZ dla wielu z nich staje się ważnym drogowskazem.

Janusz Władyczak
Prezes Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych – KUKE S.A.

Współpraca z Klientami międzynarodowymi

BNP Paribas Bank Polska S.A. aktywnie uczestniczy w życiu społeczności francuskiej, belgijskiej, niemieckiej, włoskiej, brytyjskiej poprzez przynależność do izb handlowych, a także wspieranie organizacji wydarzeń kierowanych do przedsiębiorstw międzynarodowych.

Inicjatywa Firm Rodzinnych

W 2019 r. BNP Paribas Bank Polska S.A. dołączył do grona Partnerów Strategicznych Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych (IFR). Współpraca ma na celu promocję działań na rzecz polskich firm rodzinnych, ich edukacji oraz wspierania rozwoju polskiej gospodarki. Partnerstwo obu instytucji podkreśla rolę i wartości firm rodzinnych w Polsce.

W 2020 r. zorganizowaliśmy wspólnie z IFR webinarium w zakresie bezpieczeństwa pracowników w dobie pandemii oraz przygotowania przestrzeni biurowych na powrót zatrudnionych do biur. Webinarium poprowadziła Małgorzata Fibakiewicz – Dyrektor Zarządzający ds. sektora nieruchomości biurowych i projektów strategicznych w BNP Paribas Real Estate Poland. Moderatorem spotkania był Tomasz Budziak – wiceprezes zarządu IFR. Podczas spotkania uczestnicy mieli możliwość zadawania pytań ekspertom na żywo.

Wyniki wyszukiwania