Raport Zintegrowany 2020

Obszar Bankowości Personal Finance

Obszar Bankowości Personal Finance jest odpowiedzialny za ofertę produktową i zarządzanie kredytami konsumpcyjnymi dystrybuowanymi za pośrednictwem sieci oddziałów Bankowości Detalicznej i Biznesowej oraz zewnętrznych kanałów dystrybucji. Obszar ten oferuje Klientom następujące grupy produktowe:

oferowane głównie przez sieć oddziałów, Contact Center, wyspecjalizowanych brokerów współpracujących z Bankiem, a także przez Internet, w tym system bankowości internetowej oraz aplikację mobilną,

oferowane Klientom zarówno w sieci oddziałów własnych Banku, jak również w sklepach sieci handlowych i partnerów komercyjnych, z którymi Bank zawarł umowę o współpracy, a także poprzez system bankowości internetowej oraz mobilnej,

oferowane Klientom indywidualnym w sklepach partnerów handlowych, z którymi Bank zawarł umowę o współpracy, zarówno w sklepach stacjonarnych, internetowych, jak i na platformach e-commerce np. Allegro,

finansowanie nowych i używanych pojazdów, oferowane głównie przez autoryzowanych dealerów samochodowych, komisy samochodowe oraz pośredników działających na rynku finansowania pojazdów,

oferowane głównie przez autoryzowanych dealerów samochodowych oraz komisy samochodowe we współpracy z BNP Paribas Leasing Services Sp. z o.o.,

oferowany we współpracy z Arval Service Lease Polska Sp. z o.o. u wybranych dealerów samochodowych oraz pośredników działających na rynku finansowania pojazdów.

Obszar ten odpowiada także za następujące kluczowe procesy Banku:

  • autoryzację wniosków o kredyty konsumpcyjne, hipoteczne oraz kredyty dla mikroprzedsiębiorstw, jak również za zatwierdzanie kredytów w oparciu o określone kryteria,
  • windykację należności Klientów detalicznych oraz mikroprzedsiębiorstw,
  • obsługę Klientów przez Contact Center (w tym sprzedaż produktów Banku – m.in. kredytów Klientom detalicznym w czasie rozmowy telefonicznej) oraz telefoniczne działania marketingowe (w tym akcje CRM/cross-sell).
  • Wprowadzenie zdalnego procesu wnioskowania i zawierania umów o kredyt gotówkowy w trakcie nagrywanej rozmowy telefonicznej
  • Znaczące zwiększenie zasięgu udostępnienia kredytu gotówkowego w bankowości elektronicznej i mobilnej
  • Wprowadzenie nowej karty kredytowej Visa Platinium
  • Wdrożenie „Płać w ratach” w ramach „Mastercard Instalments” – jedyny Bank na polskim rynku oferujący ten produkt
  • Uruchomienie uproszczonego procesu podwyższania limitu kredytowego kart kredytowych i limitu Allegro także z wykorzystaniem bankowości elektronicznej
  • Uruchomienie zdalnego procesu sprzedaży karty kredytowej dla Klientów posiadających dostęp do bankowości internetowej i mobilnej
  • Rozpoczęcie współpracy z nowym partnerem handlowym – Decathlon – w zakresie sprzedaży kart kredytowych oraz kredytów ratalnych
  • Wdrożenie nowego partnerstwa biznesowego z Media Saturn Holding opartego na sprzedaży kredytu ratalnego z tzw. Pakietem Usług Bankowych
  • Wdrożenie programu współpracy z Fordem: oferta dla Klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw
  • Wdrożenie kredytu HRV (High Residual Value, finansowanie z wykupem z wysoką wartością końcową pojazdu)
  • Wdrożenie programu współpracy z autoryzowanymi dealerami marki Jaguar i Land Rover; oferta kredytu samochodowego, leasingu oraz wynajmu długoterminowego
  • Wdrożenie procesu „paperless” dla leasingu we wszystkich kanałach sprzedaży
  • Wdrożenie zdalnego procesu wnioskowania o kredyt samochodowy
  • Efektywna obsługa moratoriów kredytowych (w 2020 r. ponad 88 tys. przeprocesowanych wniosków)
  • Wdrożenie sprzedaży kredytów gotówkowych w kanale chat obsługiwanym przez Contact Center na platformie bankowości elektronicznej
  • Wdrożenie funkcjonalności Click2Call umożliwiającej Klientom zalogowanym do aplikacji mobilnej GOmobile bezpośredni, zautoryzowany kontakt telefoniczny z Contact Center
  • Wdrożenie innowacyjnego procesu identyfikacji tożsamości Klienta indywidualnego (KYC) dla produktów kredytowych w oparciu o rozwiązania otwartej bankowości wynikające z regulacji PSD2

Oferta produktowa

W 2020 r. Bank w obszarze kredytów gotówkowych wprowadził:

  • nowy, uproszczony i skrócony proces sprzedażowy dla Klientów posiadających regularne wpływy na konto,
  • zdalny proces wnioskowania i zawierania umów w trakcie nagrywanej rozmowy telefonicznej, który został udostępniony w Contact Center, a następnie w placówkach bankowych oraz w Oddziale wirtualnym Banku,
  • rozszerzony proces automatycznego uruchamiania kredytów – skrócenie czasu całego procesu o ponad 40%,
  • rozwiązania w zakresie kredytu konsolidacyjnego pozwalające na kompleksową zamianę zobowiązań na kredyt gotówkowy;
  • szersze udostępnienie kredytu gotówkowego w bankowości elektronicznej i mobilnej oraz szereg modyfikacji min. podwyższono maksymalną dostępną kwotę kredytu do 80 tys. zł oraz wprowadzono kontrpropozycję kredytową, zwiększającą dostępność oferty kredytowej;
  • multiofertę do kredytu gotówkowego pozwalającą w trzech prostych krokach dodatkowo sprzedać kartę kredytową do kredytu gotówkowego;
  • oferty promocyjne wspierane działaniami marketingowymi („Powrót do Szkoły”, „Black Friday”) oraz kampaniami marketingowymi:
    • kampania telewizyjna „Doceniaj, nie oceniaj” – promocja kredytu bez prowizji,
    • kampania radiowa i internetowa – promocja kredytu konsolidacyjnego bez prowizji oraz z obniżonym oprocentowaniem.

W 2020 r. w ofercie kart kredytowych zostały wprowadzone:

  • nowa karta kredytowa Visa Platinium z pakietem dodatkowych benefitów, takich jak:
    • brak prowizji za przewalutowanie,
    • bezpłatne ubezpieczenie podróży zagranicznej z pakietem assistance i concierge,
    • 4 bezpłatne wejścia w roku kalendarzowym do saloników lotniskowych, w ramach usługi Dragon Pass,
    • dostęp do programu lojalnościowego mamBonus,
  • proces sprzedaży karty kredytowej MasterCard Standard oraz MasterCard Gold, dla Klientów posiadających już inny produkt w ramach bankowości internetowej, realizowany w trybie online, łącznie z etapem podpisania umowy;
  • nowe funkcjonalności w ramach bankowości internetowej:
    • możliwość spłaty zadłużenia karty kredytowej z zewnętrznych banków,
    • proces spłaty limitu odnawialnego Allegro dla Klientów posiadających rachunek osobisty,
    • pakiet powiadomień SMS – usługa informującą natychmiastowo o potencjalnych zdarzeniach na rachunku karty kredytowej,
    • nowatorska usługa „płać w ratach” w ramach Mastercard Instalments pozwalająca na rozłożenie transakcji już na etapie terminala. Bank jest prekursorem i jedynym podmiotem oferującym swoim Klientom tę usługę na rynku,
    • uproszczony, w pełni zdalny proces podwyższenia limitu karty kredytowej,
  • proces retencji kart kredytowych na poziomie Contact Centre.

Aktualnie kredyty ratalne oferowane są w sklepach (zarówno stacjonarnych, jak i internetowych) u ponad 10 tys. partnerów handlowych współpracujących z Bankiem w ramach finansowania zakupów. Klienci mają możliwość zawarcia umowy kredytowej w ramach procesu tzw. „paperless” wdrożonego we współpracy z firmą Autenti (64% wszystkich umów zostało zwartych w tym trybie).

Bank cyklicznie rozszerza grono swoich partnerów handlowych o firmy sprzedające Klientom indywidualnym instalacje fotowoltaiczne oraz inne źródła energii odnawialnej (OZE). W 2020 r. Bank stał się liderem tego segmentu rynku (banki finansujące OZE w modelu B2B2C):

  • ponad 20,5 tys. sfinalizowanych instalację fotowoltaicznych (od momentu uruchomienia produktu),
  • aktywna współpraca z ponad 490 partnerami, zajmującymi się sprzedażą oraz montażem instalacji fotowoltaicznych,
  • ponad 493 mln zł udzielonych kredytów w ramach programu fotowoltaika dla prosumentów (dane na 31.12.2020 r., od momentu udostępnienia produktu),
  • wspierane gwarancjami Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
  • kontynuacja współpracy z Allegro,
  • maj 2020 – rozpoczęcie współpracy z siecią sklepów sportowych DECATHLON (lider rynku z 60 sklepami stacjonarnymi oraz prężnie rozwijającym się sklepem internetowym). W ramach współpracy Bank oferuje Klientom sieci spersonalizowaną kartę kredytową, która umożliwia dokonywanie zakupów na raty oraz kredyt ratalny w ramach dostępnego limitu,
  • październik 2020 – rozpoczęcie współpracy z nowym partnerem – Media Saturn Holding (lider rynku sprzedaży artykułów elektronicznych i dla gospodarstw domowych). W ramach współpracy Bank oferuje Klientom kredyt ratalny wraz z dodatkową usługą jaką jest Pakiet Usług Bankowych.

Bank zachęca Klientów z kredytem ratalnych do korzystania z bankowości internetowej i mobilnej poprzez udostępnienie szeregu funkcjonalności, np. możliwość spłaty zadłużenia raty z rachunków w innych bankach.

W 2020 r. Bank kontynuował współpracę z markami Opel, Kia i Hyundai. Jednocześnie w lutym 2020 r. Bank został wyłącznym dostawcą produktów kredytowych dla Klientów detalicznych do sieci dealerskiej Forda, które oferowane są pod znakiem firmowym Ford Credit. Dodatkowo pod koniec roku Bank nawiązał współpracę z autoryzowanymi Dealerami marki Jaguar i Land Rover.

W 2020 r. zostały wprowadzone przez Bank następujące produkty oraz procesy:

  • oferta One Day Visit dla dealerów Kia, Opel, Ford, Hyundai, umożliwiająca wyjechanie samochodem z salonu dealera tego samego dnia oraz ustanowienie zabezpieczeń w okresie 30 dni,
  • proces zdalnego podpisywania wniosku kredytowego zaawansowanym podpisem elektronicznym we współpracy z Autenti,
  • proces złożenia wniosku kredytowego przez telefon podczas nagrywanej rozmowy telefonicznej dla Dealerów i Brokerów,
  • oferty promocyjne z partnerami:
    • kredyt HRV (High Residual Value, finansowanie z wykupem z wysoką wartością końcową pojazdu) dla marki Ford, Hyundai i Opel z wysoką ratą balonową i gwarancją odkupu przez dealera, odpowiednio: Ford Opcje, Easy Move On, Opel Flash Credit,
    • kredyt z obowiązkowym ubezpieczeniem CPI (Credit Protection Insurance) dla dealerów komisów, pośredników oraz oddziałów Banku,
    • promocyjny kredyt 50/50 dla Opla i KIA oraz promocyjny kredyt z obniżonym oprocentowaniem dla Kia; kredyt z karencją w spłacie 3 i 6 miesięcy dla Hyundai, Kia, Opel, Ford,
    • nowa oferta promocyjnego kredytu na „zielone” auta z napędem elektrycznym, promocyjny kredyt 50/50 z RRSO=0% w sieci sprzedaży Opel,
    • wdrożenie dla sieci sprzedaży Forda oferty refinansowania kredytu będącego w portfelu FCE – F(Ford) C(Credit) E(Europe).

Poza kredytami samochodowymi, Obszar Personal Finance, za pośrednictwem spółki BNP Paribas Leasing Services Sp. z o.o., oferuje Klientom również leasing operacyjny i finansowy (w tym finansowy VAT Marża) na samochody osobowe, ciężarowe do 8 ton, autobusy, ciągniki rolnicze, skutery, motocykle i quady oraz kampery.

W 2020 r. w ofercie leasingów na samochody zostały wprowadzone:

  • proces „paperless” dla indywidualnych działalności gospodarczych z wykorzystaniem elektronicznego podpisu Autenti dla wszystkich kanałów: dealer, importer, komis, pośrednik,
  • uruchomienie sprzedaży leasingu dla autoryzowanych dealerów marki Jaguar i Land Rover,
  • portal Klienta, w którym Klient ma dostęp do faktur elektronicznych, podglądu harmonogramu, rozliczeń oraz możliwość składania wniosków dotyczących posiadanych umów,
  • zmiany w polityce ryzyka: podwyższenie kwot finansowania w uproszczonej procedurze – możliwość finansowania dla zawieszonych jednoosobowych działalności gospodarczych po spełnieniu określonych warunków,
  • możliwość oferowania i sprzedaży w sieci PF ubezpieczeń komunikacyjnych poprzez agenta WTW Service działającego w imieniu poszczególnych towarzystw ubezpieczeniowych,
  • uruchomienie produktu leasing HRV (High Residual Value) – leasing z wysokim wykupem i gwarancją odkupu przez dealera w sieci Opel – Opel Flash Leasing,
  • rozpoczęcie współpracy z nowym partnerem – McLaren,
  • dostosowano procesy zgodnie z nowelizacją Kodeksu Cywilnego w zakresie ochrony konsumenckiej dla przedsiębiorców,
  • wiele ofert produktowych, z których warto wymienić:
    • oferta promocyjna z subwencją importera dla dealerów KIA – Leasing 101%,
    • oferta promocyjna z subwencją importera dla dealerów Opla – Leasing 102%,
    • oferta leasingu operacyjnego i finansowego dla Forda,
    • leasing HRV (High Residual Value) – leasing z wysokim wykupem i gwarancją odkupu przez dealera – Leasing Easy Move On dla Hyundaia oraz Ford Leasing Opcje dla Forda,
    • udostępnienie nowej oferty dla Opla z niskimi wartościami RV: Leasing Operacyjny Promo oraz Leasing 100%; nowa oferta promocyjnego leasingu dla KIA na „zielone” auta z napędem elektrycznym: Leasing operacyjny z subwencją KIA 100%, leasing operacyjny ekologiczne promo wysokie RV KIA, nowa oferta z subwencją dla Ford Mondeo 101%.

W 2020 r. Bank kontynuował współpracę z Arval Service Lease Polska Sp. z o.o. w ramach sprzedaży produktu TCM (wynajem długoterminowy), wprowadzając również nowe rozwiązania:

  • modyfikację platformy sprzedażowej celem dostosowania jej do potrzeb współpracy z dealerami samochodowymi i brokerami,
  • uruchomienie sprzedaży nowego produktu TCI – wynajem długoterminowy dla Klientów indywidualnych,
  • wprowadzenie sprzedaży wynajmu długoterminowego dla: (i) dealerów Kia – wynajem długoterminowy TCI, (ii) dealerów Hyundai – wynajem długoterminowy TCI/TCM oraz (iii) pracowników – wynajem długoterminowy TCI/TCM,
  • proces zdalnego podpisywania dokumentów zaawansowanym podpisem elektronicznym we współpracy z Autenti,
  • uruchomienie sprzedaży produktów wynajmu długoterminowego dla Klientów indywidualnych oraz Klientów firmowych dla nowych dealerów marki Jaguar i Land Rover.

Wyniki wyszukiwania