Obejmuje m.in. monitorowanie przestrzegania Polityki antymobbingowej oraz poszanowania praw człowieka.
BNP Paribas Bank Polska S.A. nie toleruje żadnych przypadków mobbingu w organizacji. Zasady przeciwdziałania mobbingowi reguluje wdrożona w Banku Polityka antymobbingowa. Umożliwia pracodawcy podejmowanie działań skierowanych na zapobieganie temu zjawisku, a w razie zaistnienia problemu – na natychmiastową reakcję. pracownicy są regularnie informowani o tym gdzie i w jakim trybie mogą zgłaszać niepokojące ich sytuacje. Rozpatrywaniem zgłoszeń pracowników w tym zakresie zajmuje się Komisja ds. przeciwdziałania mobbingowi.
Nie tolerujemy również działań lub zachowań o charakterze nękania lub molestowania seksualnego w miejscu pracy. W Banku zostały wdrożone Zasady postępowania w przypadku zgłoszeń o nękaniu i molestowaniu seksualnym w relacjach zawodowych. Umożliwiają one bezpieczne zgłaszanie racjonalnie uzasadnionych podejrzeń bez obawy wystąpienia działań odwetowych w stosunku do zgłaszających. Sprawca potencjalnego dręczenia psychicznego podlega sankcjom dyscyplinarnym.
Nasza organizacja bierze udział w inicjatywach na rzecz budowania etycznego i bezpiecznego miejsca pracy. Wszystkie polityki w zakresie praw człowieka znajdują się w rozdziale Fundamenty Zarządzania.
Systematycznie badamy również zgodność i spójność procesów, procedur oraz podejmowanych działań dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi z przepisami prawa, wymogami krajowych i unijnych organów nadzoru oraz standardami Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska S.A., do której należy Bank.
Analizujemy również poszczególne procesy pod kątem zabezpieczenia się przed konkretnymi rodzajami ryzyka, m.in. sporów sądowych z pracownikami, utraty reputacji, wystąpienia nadużyć, korupcji, jak i zjawiska w szeroko rozumianym otoczeniu – np. tendencje na rynku pracy oddziałujące m.in. na proces rekrutacji, systemy motywacyjne i ścieżki kariery w Banku. W przypadku zidentyfikowania zagrożenia, właściciele procesów podejmują działania służące ograniczeniu ryzyka i utrzymywania go na akceptowalnym, tj. niskim lub umiarkowanym poziomie. Działania te są monitorowane i raportowane w ramach systemu zarzadzania ryzykiem operacyjnym.
Zarządzanie ryzykiem w obszarze pracowniczym jest skuteczne i wspiera realizację strategicznych celów biznesowych Banku.