W 2019 roku realizowaliśmy nowe rodzaje badań, w których oprócz ogólnego obrazu Banku, pytaliśmy klientów także o konkretne procesy – np. proces onboardingu.
Aktualnie badania NPS realizowane są w różnej częstotliwości w ponad 10 obszarach biznesowych Banku, przynosząc nieoceniony wsad do podejmowania decyzji co do rozwoju produktów i procesów. To 8 do 12 tysięcy ankiet miesięcznie, z opiniami klientów na temat naszych produktów oraz świadczonych przez nas usług. Przy realizacji tych ankiet korzystamy przede wszystkim z wywiadów telefonicznych, choć oprócz nich realizujemy też projekty w kanałach digitalowych oraz badania o charakterze jakościowym, na przykład wywiady pogłębione z wybranymi grupami klientów oraz testy z użytkownikami przed wdrożeniem nowych narzędzi lub dodaniem produktów do naszej oferty. Badamy opinie zarówno w bankowości detalicznej, w tym Premium i Wealth Management, jak również w segmencie mikroprzedsiębiorstw, MŚP i bankowości korporacyjnej.
W obszarze badań NPS, początek 2019 roku minął pod znakiem ujednolicenia modelu badawczego dla połączonego Banku. Zależało nam na tym, żeby pozyskiwać dane umożliwiające zapewnienie tak samo dobrych doświadczeń klientów dla obu połączonych Banków.
Poziom Badania Satysfakcji Klientów NPS w 2019 roku wskazuje, że satysfakcja klientów z otrzymanych usług bankowych jest na dobrym poziomie. Przed nami intensywne prace, by zrealizować cel strategiczny i być w TOP 3 banków najchętniej polecanych przez klientów.
Analiza danych operacyjnych
W analizie danych operacyjnych bardzo pomocnym narzędziem jest Speech Analytics. System ten pozwala na przykład na kategoryzację tematów rozmów, ich kwantyfikację, jak również znajdywanie elementów do poprawy w naszych produktach, usługach czy komunikacji.