Raport roczny 2019

Obszar operacji i wsparcia biznesu

NAJWAŻNIEJSZE PRZEDSIĘWZIĘCIA W OBSZARZE OPERACJI I WSPARCIA BIZNESU W 2019 R.
Fuzja operacyjna udział w 9 domenach migracyjnych (rachunki, karty, kredyty, archiwizacja, finansowanie handlu, zarządzanie gotówką, kartoteka klienta, rynki finansowe oraz administracja) – prace zakończone sukcesem
Projekt Transformacji Operacji migracja i centralizacja funkcji oraz procesów operacyjnych w jednej Centrali zlokalizowanej w Rudzie Śląskiej (przy pozostawieniu części funkcji specjalistycznych w Warszawie i Krakowie), jak również optymalizacja i zwiększenie efektywności pracy

(Do końca 2019 r. z Warszawy oraz Krakowa zostały przeniesione procesy operacji na rachunkach i kredytach korporacyjnych, rachunkach detalicznych, pisanie dokumentacji kredytowej w obszarze detalicznym, obsługa zajęć egzekucyjnych, zarządzania gotówką, obsługa korespondencji masowej oraz zapytań z organów zewnętrznych, a także rozliczenia partnerów (część ubezpieczeniowa), rozliczenia rachunków inwestycyjnych, obsługa gwarancji. W obszarze Biur Podawczych i Archiwów dokonano optymalizacji i outsourcingu procesu do firmy zewnętrznej. Kolejne czynności (reklamacje, kredyty detaliczne, płatności, KYC) są w trakcie migracji).
Zakończenie wszystkich prac jest przewidziane na koniec II półrocza 2020 r.

Projekt transformacji oddziałów od początku transformacji zamknięto 180 oddziałów (w 2019 r. – 157 placówek), a 156 oddziałów zostało przekształconych w nowy format zakładający nowoczesną i zautomatyzowaną obsługę klientów, w tym 14 oddziałów bez zmiany aranżacji
Projekty optymalizacyjne wdrożono 27 robotów (RPA) wspomagających pracowników w 61 procesach (projekt SpeedOPS). Zrealizowano również projekt przeniesienia wszystkich dokumentów z oddziałów do outsourcera oraz rozpoczęto prace nad automatyzacją i stworzeniem nowego modelu obsługi procesów KYC, reklamacji, a także narzędzia księgowego do rozliczeń kosztów w obszarze gospodarki własnej

Wyniki wyszukiwania