Raport roczny 2019

Obszar Bankowości Personal Finance

Obszar Bankowości Personal Finance jest odpowiedzialny w szczególności za przygotowanie oferty produktowej i zarządzanie kredytami konsumpcyjnymi dystrybuowanymi za pośrednictwem sieci oddziałów Bankowości Detalicznej i Biznesowej oraz zewnętrznych kanałów dystrybucji.

Obszar ten oferuje klientom następujące główne grupy produktowe:

  • kredyty gotówkowe – oferowane głównie przez sieć oddziałów, Contact Center oraz punkty partnera Carrefour, wyspecjalizowanych brokerów współpracujących z Bankiem, a także przez Internet, w tym system bankowości internetowej oraz aplikację na telefony komórkowe GOmobile,
  • kredyty ratalne – oferowane klientom indywidualnym w sklepach partnerów handlowych, z którymi Bank zawarł umowę o współpracy, zarówno w sklepach stacjonarnych, internetowych jak i na platformie e-commerce Allegro,
  • kredyty samochodowe – na nowe i używane pojazdy, oferowane głównie przez autoryzowanych dealerów samochodowych oraz komisy samochodowe i pośredników działających na rynku finansowania pojazdów,
  • leasing – operacyjny i finansowy, we współpracy z BNP Paribas Leasing Services Sp. z o.o., oferowany głównie przez autoryzowanych dealerów samochodowych oraz komisy samochodowe,
  • pożyczka leasingowa – oferowana klientom we współpracy z BNP Paribas Leasing Services Sp. z o.o., głównie przez autoryzowanych dealerów samochodowych oraz komisy,
  • wynajem długoterminowy pojazdów – oferowany we współpracy z Arval Service Lease Polska Sp. z o.o. u wybranych dealerów samochodowych,
  • karty kredytowe – oferowane klientom zarówno w sieci oddziałów własnych Banku, jak również w punktach kredytowych Banku zlokalizowanych w galeriach handlowych oraz w sklepach sieci handlowych i partnerów komercyjnych, z którymi Bank zawarł umowę o współpracy.

Obszar Personal Finance zapewnia Bankowi silne wsparcie w zakresie pozyskiwania klientów indywidualnych, generowania przychodów oraz zwiększania zyskowności.

Obszar ten odpowiada także za następujące kluczowe procesy:

  • autoryzację wniosków o kredyty konsumpcyjne, hipoteczne i kredyty dla mikroprzedsiębiorstw oraz zatwierdzanie kredytów w oparciu o określone kryteria,
  • windykację należności klientów detalicznych oraz mikroprzedsiębiorstw,
  • obsługę telefoniczną klientów w Contact Center (w tym sprzedaż kredytów klientom detalicznym w czasie rozmowy telefonicznej) oraz działania marketingowe (w tym akcje CRM/cross-sell).

Główne osiągnięcia w 2019 r.

  • Wdrożenie programu współpracy z Oplem: oferta dla klientów detalicznych i korporacyjnych
  • Wdrożenie zdalnego procesu wnioskowania o kredyt samochodowy
  • Wdrożenie nowego, prostszego i szybszego procesu sprzedażowego dla kredytu gotówkowego i konsolidacyjnego
  • Wdrożenie nowej docelowej oferty kart kredytowych
  • Skuteczna migracja do docelowych systemów Banku w zakresie kart i kredytów (listopad 2019)
  • Wdrożenie procesu tzw. „paperless” przy zawieraniu umowy o kartę

Oferta produktowa

W 2019 r. dla kredytów gotówkowych wprowadzono:

  • nowy, uproszczony i skrócony proces składania wniosku o kredyt gotówkowy oraz kredyt konsolidacyjny,
  • oferty promocyjne takie jak:
    • oferta w ramach kampanii telewizyjnej z atrakcyjnym oprocentowaniem 4,40% oraz z Promocją „Ostatni rok bez odsetek” dla kredytów z okresem kredytowania od 24 miesięcy,
    • oferta „Happy days” – kredyt bez prowizji za udzielenie kredytu,
    • oferta kredytu konsolidacyjnego z obniżonymi kosztami kredytowania,
    • dedykowana oferta w ramach kampanii „Wspieramy sąsiedzki biznes” z atrakcyjnymi kosztami kredytowania,
    • dedykowana oferta na „Black Friday”,
  • proces TeleOnline: możliwość dokończenia procesowania online przez klienta wniosku przyjętego przez Contact Center,
  • dalsza automatyzacja procesów decyzji kredytowych, co pozwoliło na skrócenie średniego czasu trwania procesu o 20%,
  • szersze udostępnienie kredytu gotówkowego w systemie bankowości mobilnej GOmobile,
  • skuteczna migracja kredytów do docelowych systemów Banku (listopad 2019),
  • automatyzacja procesu uruchomień kredytów gotówkowych.

Kredyty ratalne dostępne są w ofercie Banku od 31 maja 2016 r. (tj. od momentu połączenia z Sygma Bank Polska S.A.). Kredyt oferowany jest klientom indywidualnym na zakup towarów lub usług niezwiązanych z prowadzoną przez klienta działalnością gospodarczą lub zawodową. Kredyt dostępny jest w kwocie od 50 zł do 60 tys. zł, na okres od 3 do 120 miesięcy. Aktualnie kredyty ratalne oferowane są w sklepach (zarówno stacjonarnych, jak i internetowych) u ponad 10 tys. partnerów handlowych współpracujących z Bankiem w ramach finansowania zakupów. Warunki kredytu ratalnego uzależnione są od oferty kredytowej obowiązującej w danym okresie w poszczególnych sklepach partnerów handlowych.

Od lipca 2018 r. klienci mają możliwość zawarcia umowy kredytowej w ramach procesu tzw. „paperless”, czyli w formie elektronicznej. Jest on dostępny we wszystkich sklepach partnerów oferujących finansowanie zakupów we współpracy z Bankiem i jest obecnie wiodącą formą zawierania umów przez klientów indywidualnych.

Proces ten, wdrożony we współpracy z firmą Autenti, w 2019 r. uzyskał wyróżnienie „Złotego Bankiera” w kategorii Innowacja Fin-Tech.

W wybranych sieciach handlowych Bank zaproponował swoim klientom indywidualnym dedykowane produkty:

  • bezpłatny kredyt nawet do 60 miesięcy,
  • odroczenie płatności pierwszej raty nawet o 6 miesięcy.

W 2019 r. Bank kontynuując strategię dywersyfikacji rozszerzał grono swoich partnerów handlowych o firmy sprzedające klientom indywidualnym instalacje fotowoltaiczne oraz inne źródła energii odnawialnej (ponad 350 nowych umów o współpracy z siecią 1200 punktów sprzedaży). Bank w tym zakresie rozwijał współpracę ze spółkami Grupy innogy Polska oraz innymi wiodącymi na rynku firmami finansując 3,3 tys. instalacji.

Bank współpracuje również z branżą telekomunikacyjną i wraz z firmą Play finansuje zakupy klientów indywidualnych. W II półroczu 2019 r. usprawniony został proces wnioskowania o kredyt i zawarcia umowy.

W II półroczu 2019 r. Bank kontynuował współpracę z marką Opel oraz przedłużył na kolejne 3 lata umowy współpracy z importerami marek Kia i Hyundai. Jednocześnie, w grudniu podpisana została umowa o współpracy z importerem marki Ford, na mocy której od 3 lutego 2020 r. Bank będzie wyłącznym dostawcą produktów detalicznych do sieci dealerskiej Forda pod znakiem firmowym Ford Credit.

W II półroczu 2019 r. Bank wprowadził nowy, zdalny proces wnioskowania o kredyt samochodowy, który umożliwia złożenie wniosku kredytowego przez telefon podczas nagrywanej rozmowy telefonicznej. Dodatkowo, we współpracy z BNP Paribas Group Service Center, wprowadzona została platforma do zarządzania konkursami dla partnerów handlowych.

Poza kredytami samochodowymi, klientom oferowany jest również leasing operacyjny i finansowy (w tym finansowy VAT Marża) w kwocie od 15 tys. zł (od 5 tys. zł dla dealerów nowych motocykli) do 500 tys. zł dla nowych i używanych pojazdów. Leasing oferowany jest za pośrednictwem spółki BNP Paribas Leasing Services Sp. z o.o. na samochody osobowe, ciężarowe do 8 ton, autobusy, ciągniki rolnicze, skutery, motocykle i quady oraz kampery.

W II połowie 2019 r. w ofercie leasingów na samochody wprowadzono:

  • nową ofertę promocyjną z subwencją importera dla dealerów Hyundai i KIA – leasing 102%,
  • rejestr zaufanych autoryzowanych dealerów nowych samochodów – możliwość automatycznej zmiany dostawcy,
  • aplikację do monitorowania procesu rejestracji samochodów,
  • automatyzację procesu dot. „Rejestru UBO” (Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych).

W II połowie 2019 r. kontynuowana była współpraca z Arval Service Lease Polska Sp. z o.o. w ramach sprzedaży produktu TCM (wynajem długoterminowy). Zmodyfikowano i dostosowano platformę sprzedażową Arval do potrzeb współpracy z dealerami samochodowymi.

Karty płatnicze oferowane są we wszystkich oddziałach Banku oraz przez 67 Punktów Obsługi Klienta zlokalizowanych w centrach handlowych i sieciach współpracujących z Bankiem w ramach finansowania zakupów. Ponadto karty kredytowe oferowane są klientom Banku, którzy posiadają konto osobiste lub zawarli umowę o kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy oraz kredyt ratalny, w ramach procesu sprzedaży krzyżowej. Limity, które otrzymują klienci mieszczą się w granicach od 2 do 10 tys. zł.

Bank posiada w swojej ofercie karty kredytowe przeznaczone dla wszystkich segmentów klientów, zarówno indywidualnych jak i korporacyjnych oraz co-brandowe karty partnerskie, wydawane we współpracy z wiodącymi sieciami handlowymi lub uznanymi w swojej branży markami.

W 2019 r. Bank intensywnie rozwijał współpracę z największą platformą e-commerce w Polsce – Allegro, dostarczając unikalne w skali polskiego rynku rozwiązanie finansowania zakupów w formie rat pod nazwą Raty Od.nowa w oparciu o odnawialny limit kredytowy. Dbając o satysfakcję klientów i łatwy dostęp do informacji, klientom Allegro został zapewniony dogodny dostęp do aplikacji mobilnej Banku GOmobile. Już ponad 50 tysięcy klientów skorzystało z tej możliwości pobierając aplikację, a następnie rejestrując się jako użytkownicy.

W 2019 r. konsekwentnie realizując strategię digitalizacji Bank korzystając z rozwiązania stworzonego uprzednio dla kredytów ratalnych wprowadził możliwość zawarcia umowy o kartę kredytową w procesie bez dokumentów papierowych tzw. „paperless”.

W ramach fuzji operacyjnej została ujednolicona oferta produktowa w zakresie kart kredytowych dla klientów oraz udostępnione nowe funkcjonalności dla posiadaczy kart. Równocześnie wraz z uruchomieniem nowej bankowości internetowej GOonline klienci zyskali możliwość przyjaznego zarządzania kartą bez konieczności kontaktu z Bankiem.

Wyniki wyszukiwania